Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost SUBARU ČR, dovozce vozů Subaru, oznámila zahájení prodejů vozů SUBARU WRX STI 2.5 v modelovém roce 2011.
Subaru, WRX STI, prošlo plnou modelovou obměnou v roce 2007. MR11 WRX STI je odvážný model založený na koncepci "Nejrychlejší WRX STI v historii". Jako důkaz oprávněnosti tohoto tvrzení může posloužit fakt, že nový testovací vůz WRX STI, pilotovaný dlouholetým fanouškem Subaru a zkušeným rallyovým jezdcem Tommi Mäkinenem dosáhl na Severní smyčce okruhu v Nürburgringu úctyhodného času 7'55'00, a byl tak o plné 4 sekundy rychlejší než předchozí verze na podobné akci v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.
Tento koncept tedy bude pokračovat i v nadcházejícím modelovém roce 2011. U Subaru se navíc slovo "nejrychlejší" neodkazuje jen na maximální nejvyšší rychlost nebo výkon motoru, ale také na rychlost v zatáčkách, získanou též díky dalšímu dílčímu vylepšení celkových dynamických parametrů, zavěšení, handlingu a stabilitě. Subaru se stále chce držet filozofie stavět své vozy orientované na řidiče a nabízející jistotu za volantem.
Základní produktový koncept modelu MR11 WRX STI
V modelové obměně byl kladen důraz na následující 2 oblasti - další vylepšení jízdních výkonů a přípravu ikonického čtyřdveřového modelu WRX STI Sedan. Vozidlo bylo sníženo o 5 mm a provedeny byly změny na celkovém nastavení zavěšení, velkým pokrokem je i dosažení tužšího odpružení. Auto je proslulé svojí adhezí k vozovce, i tato schopnost se dále zlepšila, takže řidič může cítit ještě větší důvěru při každém průjezdu zatáčkou. Nejen na základě ohlasů zákazníků byl do modelové řady přidán sedan. Široký styling vozu s aerodynamicky vyváženou nízkou karoserií má ztělesňovat agresivní naturel WRX STI. A nepochybně bude oslovovat zákazníky, kteří výkonný sedan od Subaru mají ve svých srdcích. Vylepšení jízdních výkonů přesto není vše, co bylo zdokonaleno - došlo i na kvalitu interiéru a audiosystému.
Již dříve také koncern Fuji Heavy Industries, výrobce vozů Subaru, oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení „Impreza" u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI". Vozy v provedení sedan i hatchback budou nadále označeny „Subaru WRX STI". Jasně se tak oddělí výkonné a základní modely a ještě více se zdůrazní extrémní image modelu WRX STI.
Subaru bude na český trh dovážet obě karosářské varianty ve dvou výbavách WRX STI a WRX STI Top. Bohatá základní výbava bude ve stupni Top obohacena například o kola BBS, sportovní sedadla Recaro, integrovaný DVD navigační systém, bezklíčkové odemykání a startování vozu. Ceny výbav jsou 1 080 000 Kč a 1 200 000 Kč, karoserie sedan je o 20 000 Kč dražší.
Hlavní specifikace modelu WRX STI MR2011
Motor
Technické parametry:
Maximální výkon 221 kW (300k)/6 000 1/min
Maximální toč. moment 407 N.m/4 000 1/min
Zrychlení 0-100 km/hod 5,2s
Max. rychlost 5D HB - 250 km/hod / 4D SDN - 255 km/hod
Spotřeba paliva 14,1/8,4/10,5 l/100 km
Emise CO2 327/195/243 g/km; EURO 5
Převodovka
Podvozek a řízení
Provedená zdokonalení a změny by měly vést k velmi přesné, přímé manipulaci a odezvě volantu a handlingu, zejména např. ve dvojitých zatáčkách, kdy řidič opakovaně akceleruje.
Použita tvrdší směs pryžového uložení zadní nápravnice (vede ke zpřesnění geometrie zadní nápravy)
Výfukové potrubí
Exteriér vozu a výbava