MotorInfo

Subaru WRX STI 2.5 v prodeji na českém trhu

11.10.2010 17:27
Subaru WRX STI 2.5 v prodeji na českém trhu

Společnost SUBARU ČR, dovozce vozů Subaru, oznámila zahájení prodejů vozů SUBARU WRX STI 2.5 v modelovém roce 2011.

Subaru, WRX STI, prošlo plnou modelovou obměnou v roce 2007. MR11 WRX STI je odvážný model založený na koncepci "Nejrychlejší WRX STI v historii". Jako důkaz oprávněnosti tohoto tvrzení může posloužit fakt, že nový testovací vůz WRX STI, pilotovaný dlouholetým fanouškem Subaru a zkušeným rallyovým jezdcem Tommi Mäkinenem dosáhl na Severní smyčce okruhu v Nürburgringu úctyhodného času 7'55'00, a byl tak o plné 4 sekundy rychlejší než předchozí verze na podobné akci v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.
Tento koncept tedy bude pokračovat i v nadcházejícím modelovém roce 2011. U Subaru se navíc slovo "nejrychlejší" neodkazuje jen na maximální nejvyšší rychlost nebo výkon motoru, ale také na rychlost v zatáčkách, získanou též díky dalšímu dílčímu vylepšení celkových dynamických parametrů, zavěšení, handlingu a stabilitě. Subaru se stále chce držet filozofie stavět své vozy orientované na řidiče a nabízející jistotu za volantem. 

Základní produktový koncept modelu MR11 WRX STI

V modelové obměně byl kladen důraz na následující 2 oblasti - další vylepšení jízdních výkonů a přípravu ikonického čtyřdveřového modelu WRX STI Sedan. Vozidlo bylo sníženo o 5 mm a provedeny byly změny na celkovém nastavení zavěšení, velkým pokrokem je i dosažení tužšího odpružení. Auto je proslulé svojí adhezí k vozovce, i tato schopnost se dále zlepšila, takže řidič může cítit ještě větší důvěru při každém průjezdu zatáčkou. Nejen na základě ohlasů zákazníků byl do modelové řady přidán sedan. Široký styling vozu s aerodynamicky vyváženou  nízkou karoserií má ztělesňovat agresivní naturel WRX STI. A nepochybně bude oslovovat zákazníky, kteří výkonný sedan od Subaru mají ve svých srdcích. Vylepšení jízdních výkonů přesto není vše, co bylo zdokonaleno - došlo i na kvalitu interiéru a audiosystému.

Již dříve také koncern Fuji Heavy Industries, výrobce vozů Subaru, oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení „Impreza" u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI". Vozy v provedení sedan i hatchback budou nadále označeny „Subaru WRX STI". Jasně se tak oddělí výkonné a základní modely a ještě více se zdůrazní extrémní image modelu WRX STI.

Subaru bude na český trh dovážet obě karosářské varianty ve dvou výbavách WRX STI a WRX STI Top. Bohatá základní výbava bude ve stupni Top obohacena například o kola BBS, sportovní sedadla Recaro, integrovaný DVD navigační systém, bezklíčkové odemykání a startování vozu. Ceny výbav jsou 1 080 000 Kč a 1 200 000 Kč, karoserie sedan je o 20 000 Kč dražší.

 

Hlavní specifikace modelu WRX STI MR2011

 

Motor

  • 2.5 l Turbo benzin, Dual AVCS, 16 ventilů
  • Úpravou na kontrolním software ECU bude motor plnit přísnější normu EURO 5. To mírně změní spotřebu i emise CO2, ke změně výkonových parametrů nedošlo.

Technické parametry:

Maximální výkon                   221 kW (300k)/6 000 1/min

Maximální toč. moment         407 N.m/4 000 1/min

Zrychlení 0-100 km/hod        5,2s

Max. rychlost                         5D HB - 250 km/hod / 4D SDN - 255 km/hod

Spotřeba paliva                      14,1/8,4/10,5 l/100 km

Emise CO2                             327/195/243 g/km; EURO 5

Převodovka

  • 6MT

Podvozek a řízení

Provedená zdokonalení a změny by měly vést k velmi přesné, přímé manipulaci a odezvě volantu a handlingu, zejména např. ve dvojitých zatáčkách, kdy řidič opakovaně akceleruje.

  • Nastavení zavěšení bylo jemně vyladěno a šasi sníženo o 5 mm (tzn. světlá výška je 150 mm) pro více neutrální chování vozu
  • Nový tvar hliníkového spodního ramene přední nápravy byl upraven pro nově použité uložení vkulovém čepu (ball bearing type)

Použita tvrdší směs pryžového uložení zadní nápravnice (vede ke zpřesnění geometrie zadní nápravy)

  • Změna tuhosti předních a zadních pružin
  • Zesílení průměru obou stabilizátorů

Výfukové potrubí

  • U modelu 4D sedan byl navržen nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, každá s Ø 80 mm. To dodává vozu body i na exteriérovém vzhledu.
  • Zvuk výfuku byl také jemně vyladěn (zvýšení objemu nízké až střední frekvence) pro celkově hrubší tón.

Exteriér vozu a výbava

  • Přepracovaná přední část vozu: ostřejší rysy předního nárazníku dodávají vozu agresivnější vzhled
  • Rozšířily se lemy blatníků, mřížka chladiče je v novém designu, stejně jako 18" kola.
  • Přidány spodní kryty podvozku za účelem vylepšení aerodynamických vlastností vozu.
  • Prvky základní výbavy: xenonové přední světlomety s ostřikovači, stříbrná hliníková kola 8,5 x 18" s 245/40 R18 Dunlop, automatická A/C, tempomat, 2-DIN rádio s 1 CD, 10 reproduktorů, AUX a USB vstup, Bluetooth, kožená hlavice řadicí páky a kožený volant s ovladači audia a Bluetooth, 6x Airbag (přední, boční, okenní), VDC + Hill Assist, SI Drive, Multi mode DCCD systém, přední mlhová světla, sportovní sedadla STI (Alcantara), zpětná zrcátka v barvě karoserie s integrovaným blikačem, hliníkové pedály, dělená zadní sklápěná sedadla u obou karoserií (60:40)