MotorInfo

Toyota boduje v Německu v ochraně životního prostředí

1.9.2010 12:42
Toyota boduje v Německu v ochraně životního prostředí

Německý dopravní klub VCD hodnotí Toyotu v Německu jako nejlepší v oblasti ochrany životního prostředí.

Model Auris s hybridním pohonem, Toyota Prius a iQ vedou v německém žebříčku ekologicky šetrných vozidel sestavovaném německým dopravním klubem VCD:

  • Auris s plnohodnotným hybridním pohonem je vítězem třídy kompaktních vozů
  • Prius je považován za vůz nešetrnější k životnímu prostředí
  • Toyota získala uznání za systematickou ochranu životního prostředí

V letošním hodnocení nejekologičtějších vozidel na německém trhu si Toyota vydobyla tři první příčky jako celkový leader žebříčku. Seznamu sestavovanému každoročně německým dopravním klubem VCD (zkr. Verkehrsclub Deutschland) vévodí nový Auris s plnohodnotným hybridním pohonem společně s modelem Toyota Prius, přičemž každý z vozů získal shodných 7,53 bodu. Model Prius potvrdil své skvělé výsledky z loňského roku. Na třetí příčce se objevila Toyota iQ s motorem 1.0 VVT-i se 7,43 bodu, což znamená oproti loňskému výsledku mírné zlepšení.

Auris s plnohodnotným hybridním pohonem se stal vítězem třídy kompaktních vozů, zatímco Prius vévodí kategorii rodinných vozů. Do desítky nejekologičtějších vozidel na německém trhu se kromě těchto dvou vítězů dostaly pouze malé a subkompaktní vozy a dále dva hybridní modely. V žebříčku celkového hodnocení automobilek v oblasti ochrany životního prostředí pak opět vítězí Toyota, která první příčku sdílí s jednou z německých značek. V bodovém hodnocení této kategorie hrají významnou roli emise CO2. Německý dopravní klub VCD dále hodnotí vozidla podle velikosti a rozděluje je do kategorií „kompaktní třída", „rodinný vůz", „sedmimístný vůz" a „šampion ochrany klimatu". V kategorii šampionů ochrany klimatu je Toyota Prius rozměrově největším modelem, za nímž následuje Auris s plnohodnotným hybridním pohonem. Výhodou obou vozů je technologie plně hybridního pohonu Toyota o výkonu 100 kW/136 k s emisemi CO2 pouhých 89 g na kilometr jízdy.

Hodnocení ekologické šetrnosti vozidel publikuje německý dopravní klub VCD jednou ročně již od roku 1989. K umístění v první desítce je nutné dosáhnout co nejlepších výsledků ve třech kategoriích: spotřeba (měřeno v emisích CO2 na kilometr jízdy), hluk a emise. Nejvyššího možného hodnocení 10 bodů lze dosáhnout za emise CO2 ve výši 60 g / km.