Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Toyota je první volbou zákazníků při rozhodování o koupi vozu s hybridním pohonem nebo elektromobilu.
V nezávislé studii publikované v březnu 2011 se objevil dotaz „Je zákazník připraven a ochoten koupit si elektromobil…?“ Potvrdilo se, že mezi spotřebiteli je Toyota nejuznávanější značkou mezi výrobci hybridních vozů a elektromobilů.
Ve společném průzkumu společnosti EurotaxGlass, která se věnuje především analýzám v automobilovém průmyslu, a britského marketingového a výzkumného institutu Harris Interactive, byla tato otázka nastolena v nejnovější studii Elektrifikace v automobilovém průmyslu – pohled evropských spotřebitelů.1
Přibližně 30 % respondentů vyjadřovalo zájem o elektromobily a vozy s hybridním pohonem, přičemž Toyota jasně figurovala na všech trzích jako automobilka s nejvyšším povědomím o značce. Na dotaz o uvedení konkrétní značky elektromobilu nebo hybridního automobilu uvedlo cca 15 % respondentů značku Toyota, přičemž pouze 6 % jmenovalo nejbližšího konkurenčního výrobce hybridních vozů. Ekologická vlajková loď značky Toyota se kromě toho ukazuje jako jediný skutečně známý model z celé nabídky elektromobilů i hybridních automobilů – plných 16 % respondentů aktivně znalo model Prius, zatímco jen 6 % uvedlo nejbližší konkurenční vůz.
Studie dokladuje přesvědčení automobilky Toyota o vysokém potenciálu trhu s hybridními vozy. Uzavírá slovy: „Otevřenost zákazníků vůči alternativním pohonům je výrazně vyšší než činí aktuální podíl tohoto typu pohonu na trhu. A to platí na všech významných evropských trzích.“
Po celém světě se již prodalo přes 3 miliony vozů s hybridním pohonem a Toyota pokračuje v nasazování technologie plnohodnotného hybridního pohonu do všech hlavních modelů prodávaných na evropských trzích.
Koncept Yaris HSD, představený na ženevském autosalonu 2011, navazuje na loňské úspěšné představení modelu Auris HSD v nižší střední třídě a předznamenává záměry automobilky Toyota uvést pohon Hybrid Synergy Drive® i do třídy malých vozů (segment B), která je co do objemu v Evropě nejvýznamnější. Model Prius+, první sedmimístný vůz s plně hybridním pohonem na evropském trhu a představený rovněž na letošním ženevském autosalonu, se v Evropě začne prodávat v roce 2012.
V minulém roce Toyota představila model Prius Plug-in Hybrid v rámci globálního programu omezeného pronájmu, a dosáhla tak dalšího milníku v otázkách trvale udržitelné mobility. Během roku 2012 začne Toyota nabízet model Prius Plug-in Hybrid všem zákazníkům.
Přestože vyššímu prodeji elektromobilů stále brání vyšší cena, kratší jízdní dosah a slabá dobíjecí infrastruktura, Toyota považuje technologii „plug-in hybrid“ za nejreálnější krátko až střednědobé technické řešení elektrifikace systémů pohonu.
Model Prius Plug-in Hybrid s plně hybridním pohonem významným způsobem rozšiřuje možnosti pohonu Hybrid Synergy Drive® a nabízí svému majiteli to nejlepší z obou typů pohonu. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje rozšířený čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah. Toyota zůstává věrna svému přesvědčení, že hybridní pohon je základní technologií budoucnosti. Automobilka se vývoji pohonu Hybrid Synergy Drive® věnuje již více než desetiletí.
___________________________________________________________________________
1 Přes 5 000 spotřebitelů z Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie odpovídalo na dotazy, které zjišťovaly znalosti, zájem a případný záměr těchto spotřebitelů koupit si elektromobil nebo vůz s hybridním pohonem.