Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota a Lexus se postarají o pořádnou dávku vzrušení na tradičním Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Od 30. června do 3. července 2011 sem dovezou sbírku závodních vozů, historických i těch současných.
Nejmodernější závodní technologie bude prezentovat supersport Lexus LFA, který se poprvé rozjede před zraky diváků v úpravě Nürburgring Package. Díky několika úpravám motoru, zavěšení kol a karoserie – které se nabízejí na přání u pouhých 50 z 500 vyrobených kusů LFA – získává tento speciál ještě lepší vlastnosti pro jízdu na okruzích, vykazuje vyšší přítlak díky většímu přednímu spoileru a pevnému zadnímu křídlu, ovšem při zachování skvělé akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 s, na čemž má podíl i nárůst výkonu vidlicového desetiválce 4,8 l na více než 570 k.
Závodů do vrchu v Goodwoodu se zúčastní i čistokrevný soutěžní speciál LFA týmu Gazoo Racing, který dorazí přímo z 24h vytrvalostního závodu na Nürburgringu.
Na Festivalu rychlosti se opět po letech setká Thierry Boutsen, vítěz Velké ceny F1 z Belgie, se sportovním speciálem Toyota GT One, za jehož volantem usedal v závodě 24h Le Mans v roce 1999. K Boutsenovi s vozem GT One se do závodu do vrchu v Goodwoodu připojí i nejnovější závodní speciál Toyota Avensis týmu Dynojet Racing, za jehož volantem uvidíme Franka Wrathalla z britského šampionátu cestovních vozů 2011 Dunlop MSA.
Dynojet Racing Toyota Avensis BTCC
Jonny Milner se opět pokusí dorazit na vrchol jako první se svým speciálem Toyota Sprint Series Celica. Milner, někdejší vítěz britského šampionátu v rallye, bude spoléhat na přeplňovaný motor o výkonu cca 800 koní dřímající pod kapotou jeho vozu Toyota Celica.
V rámci tradičního závodu do vrchu budou mít diváci vzácnou příležitost spatřit v akci model Toyota Group S postavený na platformě MR2, jenž je prototypem soutěžního speciálu z 80. let, který po změně pravidel šampionátu nikdy nezávodil. Tento unikát je jedním z pouhých dvou kusů, které se dochovaly do dnešní doby.
Juha Kankkunen, jeden z nejúspěšnějších soutěžních jezdců světa, usedne za volant pozoruhodného modelu Celica skupiny B, tedy verze, kterou TTE (Toyota Team Europe) speciálně postavila pro rallye Hong Kong – Peking r. 1986.
Úspěchy Toyoty v rallye se připomenou i na trati Goodwood Forest Stage pod taktovkou Björna Waldegårda v dalším modelu Celica skupiny B, slavného „Krále Afriky“, který dominoval Rally Safari a Pobřeží Slonoviny v polovině 80. let minulého století. Soutěže se zúčastní i Celica 1992 WRC Carlose Sainze a WRC Corolla – pilotovaná Jonnym Milnerem – společně s jedním z nejstarších soutěžních modelů Celica TA23, který byl připraven pro soutěže skupiny 1 v rámci francouzského rallyového šampionátu v roce 1981.
Toyota Corolla WRC
K historickým speciálům se připojí i Land Cruiser V8, letošní vítěz své třídy v dakarské rallye. Land Cruiser V8, za jehož volantem usedali Jun Mitsuhashi a Alain Geuhennec, získal třetí vítězství v řadě v kategorii T2 určené pro upravená sériová vozidla, a rozšířil tak sbírku šesti vavřínů modelu Land Cruiser (ve verzích 100 a 200/V8) získaných v této soutěži.
V pavilonu Toyoty se rovněž odehraje britská premiéra nového konceptu Yaris HSD, který předznamená uvedení další plně hybridní verze příští generace modelu značky Toyota, jehož prodej začne v roce 2012. Hybridní Yaris se představí vedle vzácného sportovního originálu Toyota 2000GT z 60. let minulého století, nebo také divokého závodního konceptu iQ v barvách týmu Gazoo Racing a hybridního závodního speciálu na platformě MR2. Toyota dále umožní návštěvníkům festivalu nahlédnout pod kabát modelu Auris Hybrid a také hybridního vozu PHV (Plug-in Hybrid) postaveného na bázi modelu Prius s exponátem v řezu a vystaveným podvozkem, společně s novým plně hybridním modelem Lexus CT 200h v pavilonu Technologie.