Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota Celica s motorem o výkonu 800 k byla celkově nejrychlejším vozem na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2011.
Přístupovou cestu k hlavnímu sídlu Goodwoodu o délce 1,6 míle pokořila za pouhých 48,07 s. K dosažení tohoto úspěchu musela Celica ukázat záď celé řádce slavných závodních vozů, včetně moderních monopostů Formule 1.
Vůz postavil někdejší britský rallyový šampion Jonny Milner, který též usedl za jeho volant. V předchozích ročnících Milnerovi uniklo vítězství jen o vlásek, a tak se v roce 2011 vrátil s vozem posíleným o dalších 100 k, a suverénně zvítězil v kategorii FTD (Fastest Time of the Day – nejrychlejší čas dne) před davy fanoušků, které přilákala přítomnost dalších hvězd, jako například mistra světa F1 Lewise Hamiltona.
Technicky náročná trať překonává od startu do cíle výškový rozdíl přibližně 100 m, a tak vystavuje dovednosti nejlepších světových pilotů a závodníků zkoušce vrcholné koncentrace.
Drobná chyba někdejšího britského rallyového šampiona Milnera znamenala, že mu jen o vlásek uniklo vítězství v závodě konaném v neděli odpoledne za velkého zájmu televizních štábů, nicméně jeho čas dosažený téhož dne byl na této prestižní třídenní akci absolutně nejlepším ze všech 200 nasazených vozů. Milnerův speciál postavený na modelu Celica šesté generace vyniká extrémně nízkou hmotností, která činí jen 1 050 kg. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti se pozice jezdce posunula vzad cca o 30 cm a též se snížilo těžiště vozu zvednutím podběhů a horních úchytů zavěšení kol. K většímu přítlaku napomohla plochá podlaha a zadní difuzor.
Motor pocházející z Corolly ověnčené vítězstvím ve WRC je nově vybaven kompresorovým přeplňováním Rotrex, které napomohlo zvýšit maximum výkonu přes 800 k. Systém vstřikování oxidu dusného pomohl omezit prodlevu přeplňování s ohledem na co nejrychlejší akceleraci při rozjezdu. Důležitou roli při přenosu mohutného výkonu na vozovku sehrály i extrémně měkké a hladké pneumatiky Michelin určené pro rallycrossové soutěže.
TOYOTA CELICA GT4 SPRINT SERIES – TECHNICKÉ SPECIFIKACE Typ motoru |
Corolla WRC čtyřválec, 16 ventilů |
Zdvihový objem (cm3) |
1 998 |
Turbodmychadlo |
Garrett GT35/42 |
Kompresor |
Rotrex, poháněný řemenem |
Řízení motoru |
Motec |
Kompresní poměr |
9,7 : 1 |
Max. výkon (k DIN při 1/min) |
700 / 5 700 s podporou přeplňování 2 atm. >800 s podporou oxidu dusného |
Objem palivové nádrže (l) |
15 |
Hmotnost (kg) |
1 050 |
Převodovka |
5st. manuální Mactrack s třílamelovou spojkou Fensport |
Zavěšení kol (vpředu a vzadu) |
Tlumiče Reiger Corolla WRC s třícestným nastavením |
Brzdy |
Kotouče Corolla WRC s odvětráváním vpředu 343 mm, vzadu 295 mm, třmeny Alcon |
Kola |
18" |