MotorInfo

Toyota získala dvě ocenění v soutěži Motor roku 2010

24.6.2010 13:07
Toyota získala dvě ocenění v soutěži Motor roku 2010

Konstrukční vyspělost automobilky Toyota byla potvrzena ziskem titulu Ekologicky šetrný motor roku (Green Engine of the Year) a Motor roku v kategorii do 1,0 litru v prestižní mezinárodní soutěži Motor roku 2010 (International Engine of the Year).

Obě tato vítězství jsou cenným uznáním na mezinárodní úrovni, neboť všechny motory byly podrobeny testování a hodnocení panelem více než sedmi desítek motoristických novinářů z 35 zemí. Nejnovější úspěch se opět zapsal do úspěšné historie značky Toyota v této soutěži, kde si Toyota od jejího zahájení v roce 1999 připsala již 22 vítězství (celkově ze 144).

Ekologicky šetrný motor roku - pohonná jednotka Toyota Hybrid Synergy Drive®

Pohon Toyota Hybrid Synergy Drive® v roce 2010 opět kraluje kategorii Ekologicky šetrný motor roku - Green Engine of the Year, a za posledních pět let si připisuje již čtvrté vítězství. Celosvětově uznávaná technologie pohonu nabízená v modelech Prius a Auris HSD se díky 11 získaným titulům zařadila mezi vůbec nejúspěšnější motory v historii této soutěže. Pohon Hybrid Synergy Drive® v modelu Auris HSD nabízí spotřebu paliva pouhých 3,8 l/100 km při emisích CO2 pouze 89 g/km. Auris HSD i nový Prius splňuje emisní normy Euro 5 a očekává se, že rovněž splní požadavky normy Euro 6. HSD jako plně hybridní systém pohonu může fungovat v režimu čistého elektromobilu při rychlosti až 50 km/h a dojezdem až 2 km (v závislosti na úrovni nabití akumulátoru). Přínosem této pohonné jednotky je zvýšení kvality výfukových plynů s omezeným obsahem NOx a nulovým obsahem pevných částic (PM). Porotci mj. označují pohonnou jednotku Toyota HSD za „jádro vynalézavosti v oblasti mechaniky, elektrotechniky a elektroniky v jediném cenově dostupném balení" a uvádějí: „Stále ta nejlepší ekologicky šetrná technologie na trhu - spolehlivá a trvanlivá, s velmi nízkými emisemi CO2 v každodenním provozu" a rovněž „Výkonnější a důkladně přepracovaná verze legendárního hybridního pohonu Toyota je lepší ve všech podstatných směrech".

Motor roku v kategorii do 1,0 litru - Toyota 1,0 VVT-i

Toyota si s lehkým a kompaktním motorem 1,0 l VVT-i zajistila již počtvrté za sebou titul Motor roku v kategorii do 1,0 litru. Díky celohliníkové konstrukci tento nový zážehový tříválec 1,0 l váží pouze 67 kg, a tak se jedná o jeden z vůbec nejlehčích spalovacích motorů na dnešním automobilovém trhu. Tato jednotka je nejen nejvýkonnějším litrovým motorem ve třídě minivozů (68 k/50 kW), ale zároveň stojí na vrcholu třídy díky měrnému točivému momentu (93 N.m při 3 600 1/min). Vysoký točivý moment v pásmu nízkých až středních otáček je nutnou podmínkou dobré jízdní dynamiky při častém zastavování a rozjezdech, stejně tak jako neustálém zrychlování a brzdění za jízdy po městě. Konstruktéři Toyota dosáhli těchto parametrů použitím tříválce s nízkou úrovní tření a pečlivým odladěním systému sání s optimální délkou sacího potrubí a ideálním průměrem sacích kanálů. Tříválec Toyota 1,0 l nabízený v modelech Aygo, iQ a Yaris ohodnotili porotci jako „Jeden z nejpříjemnějších a nejšetrnějších tříválců do jednoho litru pod kapotou čtyřmístného vozu" a „... stále nejlepší v této kategorii". Doplnili také: „Tento tříválec má elán a sílu, díky které je radost pohybovat se po městě, ale nejlepší je jeho nízká, opravdu nízká spotřeba paliva".

Soutěž Engine of the Year Awards - Seznam vítězů značky Toyota

1999

Kategorie pro nejekologičtější motory (Best Eco-friendly): Toyota Hybrid (model Prius první generace)

Kategorie do 1,0 litru (Sub-1.0 litre): Toyota 1,0 l (Yaris)

Kategorie 1,4 l až 1,8 l: Toyota Hybrid (model Prius první generace)

Kategorie Mezinárodní motor roku 1999 (International Engine of the Year 1999): Toyota 1,0 l (Yaris)

2000

Kategorie pro nejekologičtější motory (Best Eco-friendly): Toyota Hybrid (model Prius první generace)

Kategorie 1,0 l až 1,4 l: Toyota 1,3 l VVT-i

2002

Kategorie 1,4 l až 1,8 l: Toyota 1,8 l VVTL-i 190 (Celica)

2004

Kategorie pro nejlepší nový motor (Best New Engine): Toyota Hybrid Synergy Drive® (model Prius druhé generace)

Kategorie pro motory s nejnižší spotřebou paliva (Best Fuel Economy): Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

Kategorie 1,4 l až 1,8 l: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

Kategorie Mezinárodní motor roku 2004 (International Engine of the Year 2004): Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

2005

Kategorie pro motory s nejnižší spotřebou paliva (Best Fuel Economy): Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

Kategorie 1,4 l až 1,8 l: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

2006

Kategorie pro motory s nejnižší spotřebou paliva (Best Fuel Economy): Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

Kategorie 1,4 l až 1,8 l: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

2007

Kategorie pro motory s nejnižší spotřebou paliva (Best Fuel Economy): Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

Kategorie do 1,0 litru (Sub-1.0 litre): 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris)

2008

Kategorie pro ekologické motory (Green Engine of the Year): Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius)

Kategorie do 1,0 litru (Sub-1.0 litre): 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris)

2009

Kategorie do 1,0 litru (Sub-1.0 litre): 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris a iQ)

2010

Kategorie pro ekologické motory (Green Engine of the Year): Toyota Hybrid Synergy Drive ® (Prius a Auris HSD)

Kategorie do 1,0 litru (Sub-1.0 litre): 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris a iQ)