-
Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
-
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
-
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Trh ojetin hlásí menší počet vozů
6.5.2023 11:05
Medián ceny ojetých aut na českém trhu v dubnu poprvé od loňského prosince klesl pod úroveň 200 000 korun, zvýšil se kilometrový nájezd a mírně i stáří aut.
Čtvrtý letošní měsíc poklesla nabídka ojetin na českém trhu o 13,3 %. V absolutních číslech z trhu zmizelo necelých 15 000 ojetých vozů. Dubnová nabídka tak čítala 97 386 aut, což je přibližně na stejné úrovni jako v loňském roce. I přes aktuální pokles
počtu vozů na trhu se v letošním dubnu snížila střední hodnota ceny nabízených ojetin na 195 000 korun. Na této úrovni byla naposledy v listopadu loňského roku. Od prosince se pak držela na úrovni 200 000 korun. Mírně se zvýšila i střední hodnota stáří nabízených ojetin, a to z 10,3 roku na dubnových 10,6. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Pokles počtu nabízených ojetých aut na tuzemském trhu je zcela jistě výsledkem enormního zájmu o ojetiny ze strany zákazníků, který je patrný již od začátku roku. V našich autocentrech jsme od ledna do dubna měli každý měsíc nejvyšší prodeje v daném měsíci za naši více než třicetiletou historii,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice. „Prodávající se pochopitelně snaží takto vysokého zájmu využít a jsou tak ochotni i mírně zlevnit, aby zákazníky v jejich nákupním apetitu ještě podpořili. To je i důvod mírného poklesu cenového mediánu,“ dodává Vaněček.
„I když jsme v dubnu zaznamenali mírný nárůst mediánu stáří, nijak se to nevymyká situaci v loňském roce, kdy mezi jednotlivými měsíci byly podobné výkyvy běžné. Pokud se podíváme na podíly aut podle roku výroby, pak je na trhu nejvíce aut s rokem výroby 2018, kterých je téměř 7 %,“ komentuje Vaněček. Nejčastěji nabízenou značkou byla v dubnu tuzemská Škoda s 23 773 nabízenými vozy, následoval Volkswagen (13 557 aut) a Ford (7 049 aut). Vzhledem k celkovému poklesu nabídky ubylo i vozů s hybridním pohonem (o 273 méně než v březnu, meziročně o 297
více) a také čistých elektromobilů (o 25 méně než v březnu, meziročně o 369 více).