Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V návaznosti na úspěch loni uvedeného pětidveřového Hyundai i20 se autosalon v Ženevě stane svědkem světové premiéry třídveřové varianty modelu i20.
Elegantní a všestranný model i20, který nahradil Getz, byl poprvé představen v roce 2008 na pařížském Mondial de l'Automobile a sehrává důležitou roli v nárůstu popularity značky Hyundai v Evropě. Uvedením nového třídveřového modelu se Hyundai i20 stane ještě atraktivnějším pro nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinu v Evropě. Tento model, zaměřený na mladé bezdětné profesionály, kteří vyhledávají vynikající kvalitu, vysoké specifikace a dostupnou motorizaci, nabízí nový a levnější vstupní bod pro modelovou řadu i20. Navíc se třídveřový model i20 může pochlubit sedmi benzínovými a naftovými motory splňujícími normu Euro IV, které nabízejí pozoruhodnou energetickou účinnost a nízké emise CO2. Za povšimnutí stojí, že benzínový motor Kappa o objemu 1,2 litru a výkonu 78 koní dosahuje kombinované spotřeby pouze 5,2 l/100 km a CO2 ratingu ve výši 124g/km. Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje dieselový 1,4 litrový motor o výkonu 75 koní, s CO2 ratingem 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. Zákazníci mají rovněž k dispozici tříletou záruku bez omezení ujetých kilometrů. (V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km)
i20, zaplňující mezeru mezi modely i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady Hyundai i, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Mnohé prvky se shodují s pětidveřovým i20; záď a příď třídveřového modelu tak zůstávají nezměněny. Typické linie záhybů běžící po celém boku jsou podtrženy většími dveřmi a sportovním, nahoru zahnutým tvarem zadního postranního okna. Třídveřový i20, který má rozvor 2 525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí vhodně rozvržený exteriér a prostorný interiér, který pohodlně pojme dospělé cestující na předních i zadních sedadlech. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in", nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům. Systém umožňuje sklopení opěradel předních sedadel a posunutí celého sedadla vpřed. Tento snadno použitelný systém navrací přední sedadlo do původně zvolené polohy bez nutnosti další úpravy nastavení. Všechny tři varianty vybavení a úpravy nabízené u pětidveřového i20 - Classic, Comfort a Style - budou k dispozici i u třídveřového i20. Tyto verze kombinují velkorysé standardní bezpečnostní prvky a vybavení překonávající konkurenci. Podobně jako pětidveřový model i třídveřová varianta nabízí high-end výbavu, jako je např. ovládání klima ve vozu, multifunkční volat, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3 a je vybaven čtyřmi výkonnými reproduktory; dva zadní reproduktory jsou ve třídveřovém modelu posunuty do zadních interiérových panelů. Bezpečnost je pro společnost Hyundai vždy na předním místě. i20 nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů - předních, bočních a přepážkových, aktivních opěrek hlavy, předepínačů předních bezpečnostních pásů, nejnovější generace protizamykacích brzd, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku (Electronic Brake force- Distribution).
V i20 září motor Kappa
Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzínového motoru o objemu 1,2 litru - přezdívaného ‘Kappa' - nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem osmačtyřicetiměsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků. Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau' 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward's.
Pří objemu pouhých 1 248 cm3 DOHC Kappa dosahuje výkonu 78 koní při otáčkách 6 000 1/min a největšího točivého momentu 119 N.m při 4 000 1/min. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg - méně než u jakéhokoli jiného benzínového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele.