MotorInfo

Tým Renault Trucks–MKR slavil vítězství

29.8.2011 22:51
Tým  Renault Trucks–MKR slavil vítězství

Sedmý podnik FIA Evropského poháru tahačů 2011 pod názvem Renault Trucks Czech Truck Prix 2011 se uskutečnil na mosteckém autodromu poslední srpnový víkend.

Renault Trucks byl opět po roce generálním partnerem závodů. Pro tým Renault Trucks-MKR Technology  to byly  závody  na domácí půdě neboť sídlo stáje se nachází jen o několik kilometrů dále. Tým Renault Trucks-MKR Technology  potěšil  domácí fanoušky, a to hned v prvním závodě, kdy  suverénně stylem start –cíl  zvítězil Adam Lacko, a naznačil tak, kdo by mohl být letos králem mosteckého autodromu.  Na vlně úspěchu pokračovali piloti týmu Renault Trucks – MKR Technology i v odpoledním propršeném hendikepovém závodě. Naprosto fantasticky se z osmého místa téměř znovu až na čelo dokázal propracovat právě Adam Lacko. Z druhé příčky už dokonce útočil na vedoucího Davida Vršeckého, ale při předjížděcím manévru na mokré trati musel brzdit, což ho stálo stříbro, které získal za ním jedoucí Markus Bösiger. Souboj o prvenství byl nakonec tak vyrovnaný, že všichni tři piloti cílem projeli v půl vteřině v pořadí Vršecký, Bösiger a Lacko.  Bohužel, Markus Oestreich byl ze závodu po tvrdém nárazu od Španěla Bermeja vyřazen už v první zatáčce a Adam Lacko až po slavnostním vyhlášení byl penalizován, takže mu nakonec patřila čtvrtá pozice.

V neděli se sen stal skutečností. Všichni tři piloti Renault Trucks -MKR Technology opravdu zaplnili pódium, a to nejen v nejprestižnějším hlavním závodě, ale především před domácím publikem. Tento den patřil pilotům i celému týmu  Renault Trucks -MKR Technology.           Velký sen celého týmu se splnil v nedělním hlavním závodě. Ještě v sobotu večer  přitom nikdo na takové vítězství ani nepomyslel, neboť až do šesti do rána mechanici spravovali  závodní speciál Marcuse Oestreicha. Tým mechaniků odvedl vynikající práci, což ukázala kvalifikace a následné super pole. Trio renaultů nedalo soupeřům žádnou šanci. Stylem start-cíl vybojovali neuvěřitelný triumf. Dojeli v nezměněném pořadí, v jakém startovali. Adam Lacko měl přitom technické potíže a po závodě museli mechanici měnit převodovku.

Do odpoledního hendikepového závodu nastoupili piloti Renault Trucks – MKR Technology seřazeni od osmé pozice k šesté, což boj o další  vítězství výrazně ztížilo. K němu měl nakonec nejblíže čtvrtý Markus Oestreich. Adam Lacko bodoval šestý a Markus Bösiger osmý.

Renault Trucks byl letos znovu po roce generálním partnerem závodů. V zázemí svého stanu přivítal během soboty a neděle na 600 VIP hostů z Čech, Slovenska, Maďarska, Polska atd.. Kromě návštěvy v působivém zázemí stanu si hosté mohli vyzkoušet své řidičské dovednosti na racingových simulátorech a obdivovat práci mechaniků v přilehlé závodní stáji MKR Technology.

Vozidla Renault Trucks byla k vidění nejen na diváckém svahu, ale i během nedělní obědové přestávky kdy se představily v rámci tradičního defilé na závodní dráze. Pace Truckem při všech čtyřech závodech bylo letos vozidlo Renault Premium Truck Racing.

Příští, již 8. podnik  se bude konat v belgickém Zolderu ve dnech 17. a 18. září.