MotorInfo

U Citroënu je nejprodávanější Berlingo

14.1.2011 18:47
U Citroënu je nejprodávanější Berlingo

Po úspěšném tažení značky Citroën na českém trhu v posledních letech, které byly ve znamení nárůstu prodejů, došlo ve druhém pololetí roku 2008 k určité stagnaci a tento vývoj dále pokračoval i v roce 2009 a 2010.

Příčina stagnace je v ekonomické krizi, která zasáhla i český automobilový trh. Pokles obchodní aktivity firem se promítal do zmrazení investic a tedy i do poklesu nákupu nových vozů pro firemní automobilové flotily a stejně tak i soukromí klienti byli na své investice mnohem opatrnější. I v těchto podmínkách dosáhla značka Citroën prodeje 7 351 nových vozů, což znamená podíl na českém trhu ve výši 4,07% a osmé místo na trhu s novými vozy. Stabilní prodeje jsou předevšm v segmentu vozů MPV, kde je Citroën mezi nejprodávanějšími modely na českém trhu, a to s 1 074 prodanými C4 Picasso, Grand C4 Picasso a Xsara Picasso. V segmentu malých vozů se dařilo zejména modelu C3 Picasso a nejúspěšnějšímu "kolíňátku" C1, kdy oba tyto vozy zaznamenaly nárůst prodejů o 13 % na trhu, který je celkově ve 12 % poklesu. C3 Picasso, jehož se prodalo 529 vozů je třetím nejprodávanějším malým MPV a představuje slibný úspěch i do budoucna. Nezklamalo ani Berlingo, které je se 1 881 prodanými kusy nejprodávanějším dovezeným multispacem a dýchá na záda domácí Škodě Roomster.

Nejprodávanějším vozem je tedy Citroën Berlingo, na druhém místě pak Citroën C3, který si úspěšně drží svou pozici po loňském uvedení nové C3, a na třetím Citroën C4, kde u Citroënu letos očekávají ofenzívu s novou C4.

Pokud jde o trh s užitkovými vozy, který byl ekonomickou krizí zasažen ještě více než trh osobních vozů (pokles o 37 % proti 2009), zaznamenaly prodeje modelů Citroën menší pokles než celkový trh (32 %) a podíl na trhu LUV dokonce vzrostl na 8,2 % (proti 7,6 % v roce 2009).