Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Jubilejní 10. ročník brněnského Autosalonu se nesl ve znamení oživeného zájmu o nové vozy.
Největší tuzemská automobilová přehlídka podle předběžných informací přilákala na brněnské výstaviště více než 95 tisíc návštěvníků z jedenácti zemí. Jen o víkendu prošlo branami areálu přibližně padesát tisíc návštěvníků.
Zúčastněné automobilky vyšly rostoucí poptávce vstříc prezentací modelových řad v čele s aktuálními novinkami i akčními veletržními cenami. Atraktivitu letošního ročníku podtrhly prezentované koncepty a také doprovodný program. V expozicích 210 vystavovatelů se vedle osobních vozů prezentovaly také novinky z oblastí komponentů, servisní techniky a tuningu.
Čeští zákazníci si mohli prohlédnout řadu modelů, které směřují do prodejní sítě.Například Volkswagen do Brna přivezl již třetí generaci legendárního Brouka a nečekanou českou premiéru mělo také prémiové SUV Audi Q3. Dokonce na tři premiéry – vozy Hyundai i40, Elantra a Veloster - lákala značka Hyundai. K ostře sledovaným novinkám dále patřily vozy Kia Rio, Citroën DS4, Range Rover Evoque nebo Fiat Freemont. Dokladem rozšiřující se nabídky vozů na alternativní pohon byly mj. české premiéry prvního hybridního dieselového vozu na světě – modelu Peugeot 3008 HYbrid4 – a hybridního elektromobilu Opel Ampera. K návštěvě lákaly také koncepty. Škoda českým zákazníkům poprvé ukázala studii VisionD s futuristicky čistými liniemi, která naznačuje designový směr vývoje dalších modelů mladoboleslavské automobilky. Citroën se pochlubil elektrickým konceptem Survolt a další superrychlý elektromobil - závodní koncept EX1 - dominoval expozici Peugeot.
Classic Show ve dvou halách
Po úspěšné loňské premiéře se na výstaviště vrátili veteráni. Classic Show Brno 2011 - druhý ročník prodejního veletrhu historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen - ve srovnání s loňskem zdvojnásobil plochu a obsadil již obě části památkově chráněného pavilonu A, který nablýskaným veteránům vytvořil dokonalou kulisu. Nejstarším exponátem byl Laurin & Klement Typ F z roku 1907, kterým jezdil hrabě Alexandr Kolovrat, a k raritám ročníku patřila také replika vrtulí poháněného francouzského vozu Helica z roku 1919.
Doprovodný program pro odbornou i širokou veřejnost
Doprovodné konference se věnovaly klíčovým tématům výroby automobilů a silniční dopravy. Experti ze tří zemí jednali na pátém ročníku dvoudenní konference BRNOSAFETY 2011 o problematice bezpečnosti silniční dopravy. Při této příležitosti byla poprvé udělena cena BRNOSAFETY MEDIAPRIX pro mediální společnost, která se tématu bezpečnost silniční dopravy nejvíce věnuje. Tradiční konference AUTOSYMPO 2011 měla podtitul „Vozidla na zemní plyn – alternativa pro blízkou budoucnost“ a potvrdila velký růstový potenciál CNG v tuzemské dopravě. Nechyběla ani tradiční Mezinárodní konference znalců – analytiků dopravních nehod. K nejúspěšnějším doprovodným akcím oslovujícím širokou veřejnost patřilo sobotní celostátní finále soutěže „Formule 1 ve školách“ nebo 8. mezinárodní sraz majitelů VW Transporter, Caravelle a Multivan.
Veletržní ankety a soutěže
Poprvé se na Autosalonu Brno uskutečnila motoristická anketa MOJE AUTO 2011, jejímž cílem je zmapovat preference spotřebitelů při koupi nového vozidla. Pořadatelům se podařilo shromáždit odpovědi více než deseti tisíc respondentů. Veletrh se také opět zaměřil na ženy – řidičky, pro které byl připraven atraktivní doprovodný program s testovacími jízdami. Zároveň zde VIP dámská porota už potřetí vybírala nejlepší vůz pro ženu. Nejvíce hlasů získal automobil Hyundai ix35, jehož výroba se shodou okolností za měsíc přesouvá do Nošovic. Vyhlášení výsledků tradiční čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2011“ představilo nejoblíbenější čtyřkolky na českém trhu. V kategorii off-road a SUV v základní pořizovací ceně do jednoho milionu korun zvítězil automobil Škoda Superb 4x4, mezi vozy v ceně nad milion korun obdržel nejvíce hlasů vůz Jeep Grand Cherokee titul „Pick-up roku 2011“ získal automobil Volkswagen Amarok.
Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel ČR na veletrhu slavnostně vyhlásil výsledky tradičních celostátních soutěží Autoservis roku 2011, Pneuservis roku 2011 a Autoopravář roku 2011. Přímo na výstavišti zároveň probíhalo finále soutěže Česko-slovenský autoopravář junior 2011 v kategoriích automechanik, karosář a autolakýrník.