Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V Německu poprvé došlo k poklesu nově registrovaných osobních aut s bezpečnostním systémem ESP. Podle nedávno zveřejněných údajů tento podíl poklesl za prvních šest měsíců roku 2009 na 78 %, oproti roku 2008 celkově o tři procentní body.
Ve třídě mini kompaktů, kde rostl prodej nejrychleji, poklesl podíl vozů vybavených ESP® z 33 na 19 %. „Jak ukázala řada studií, i v malých vozech ESP zvyšuje bezpečnost," říká Dr. Werner Struth, předseda představenstva divize Bosch Chassis Systems Control.
Bosch však optimisticky očekává, že se tato situace v příštích několika měsících zlepší. V roce 2009 například několik výrobců poprvé zavedlo do nových modelů systém ESP® v základní výbavě. Předpis EU schválený v roce 2009, který vstoupí v účinnost v listopadu 2011, stanoví, že tímto bezpečnostním systémem budou muset být vybaveny všechny nové modely osobních a užitkových aut. A platit to bude pro všechny nové vozy od listopadu 2014. V roce 2010 spustí Bosch sériovou výrobu systémů ovládání brzd 9. generace. Inženýři firmy Bosch dokázali snížit jejich hmotnost i rozměry ve srovnání s předchozími verzemi až o 30 %. Další snižování nákladů podporuje snahy automobilového průmyslu i úřadů o světové rozšíření aktivních bezpečnostních systémů.
V prvních šesti měsících roku 2009 se podíl vozidel vybavených ESP téměř ve všech evropských zemích opět zvýšil. V Itálii například narostl počet o 4 procentní body na 55 %, zatímco ve Španělsku na 69 %. Pouze Francie zaznamenala podobný vývoj jako Německo a oznámila pokles. Ve Francii je to vládní iniciativou podporující vozidla emitující méně než 120 gramů CO2 na kilometr. To opět podporuje hlavně prodej menších vozů s minimální výbavou.