Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Závod automobilky Škoda ve Vrchlabí se stane místem pro výrobu komponentů pro koncern Volkswagen.
Škoda bude ve svém severočeském závodě ve Vrchlabí od konce roku 2012 vyrábět přímo řazenou převodovku DQ200. Moderní automatická převodovka – označovaná zkratkou DSG – se používá ve vozech značky Škoda, ale i v modelech značek Volkswagen, Seat a Audi. Novou výrobou komponentů zajistí česká automobilka budoucnost závodu ve Vrchlabí, v němž se v současné době montují modely Roomster a Octavia.
"Rozhodnutí ve prospěch závodu Vrchlabí nás velice těší“, vysvětluje Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. „Převodovka DQ200 hraje pro příslušné modely koncernových značek důležitou roli a má pro koncern strategický význam. Skutečnost, že byl pro výrobu této převodovky vybrán náš závod v podhůří Krkonoš, je dokladem důvěry koncernu Volkswagen v technologickou kompetenci našeho podniku. Na pozadí 20. výročí spojení s koncernem Volkswagen toto rozhodnutí dokazuje, jak je spolupráce obou partnerů oboustranně výhodná.“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast výroby, vyzdvihl výhody, které výroba převodovky DQ200 značce Škoda přinese: „Toto rozhodnutí koresponduje s naším cílem vyrábět motory a převodovky pro naše nejdůležitější modely v našich vlastních závodech. V případě nové výroby ve Vrchlabí budeme využívat i naše poznatky z výroby převodovek v Mladé Boleslavi. Výroba ve vlastním závodě usnadní logistické procesy při výrobě vozů v České republice.“
Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v automobilovém průmyslu a poskytuje komfort řazení automatické převodovky v kombinaci s rychlým přeřazováním bez přerušení záběru. Komfortu je dosaženo prostřednictvím dvou dílčích převodovek, které umožňují plně automatické řazení převodových stupňů bez přerušení záběru. To se projevuje i nízkou spotřebou. Vůbec první dvojspojkovou převodovku, zavedenou ve velkosériové výrobě, uvedl v roce 2003 na trh Volkswagen – tehdy s interním označením DQ250.