Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Asistenční brzdové systémy významně zkracují brzdnou dráhu.
Pokud si řidič přeje zastavit co možná nejrychleji v nějaké kritické situaci, obvykle urychleně sešlápne brzdový pedál, často však ne dost silně - tím dostatečně nevyužije vzdálenosti pro brzdění. Asistenční brzdový systém v tomto ohledu nabízí výraznou pomoc. Při brzdění v nouzové situaci tento systém pomáhá vyvinout maximální sílu během zlomku vteřiny, díky čemuž vozidlo zastaví dřív. Podle Evropské komise by tato dodatečná výbava brzd v každém autě předešla každý rok až 1 100 smrtelným nehodám chodců v celé Evropské unii. Proto doporučila, aby všechny osobní automobily registrovány v EU byly tímto systémem vybaveny již od roku 2009. Bosch nabízí automobilovým výrobcům rozmanitá technická řešení, jež umožňují tuto funkci integrovat za přijatelných finančních podmínek.
Z šetření nehod popsaných v německé hloubkové analýze dopravních nehod GIDAS (German in Depth Accident Study) vyplývá, že se řidičům obecně nedaří zabrzdit svůj automobil s dostatečnou silou v téměř polovině všech dopravních nehod. Ze studií vyplývá, že asistenční systém umožňuje řidiči jedoucímu rychlostí 100 km/h zkrátit brzdnou dráhu v průměru o 7,6 metrů. Pokud pojede rychlostí 50 km/h, brzdná dráha může být zkrácena o 0,7 metrů. Jinými slovy, automobil vybavený asistenčním systémem brzd už stojí, zatímco automobil bez této výbavy se stále pohybuje rychlostí 45 km/h, respektive 10 km/h. Pokud, je řidič zvyklý šlapat na pedál opravdu jemně, zvýšení bezpečnosti pak může být ještě znatelnější. Co nám tedy toto zjištění přináší, vyplývá z oficiálních nehodových statistik: na základě náhodně vybrané reprezentativní analýzy německého federální statistického úřadu - Mercedes-Benz počítá s podílem vážných kolizí s chodci pro každých deset tisíc nově registrovaných vozidel. Tato analýza ukázala, že pokud by asistenční systém brzd byl standardní výbavou, počet vážných dopravních nehod chodců by se mohl snížit o třináct procent.
Pokud je vozidlo vybaveno stabilizačním systémem ESP (Electronic Stability System), asistenční brzdový systém již nepotřebuje žádné další komponenty. Nouzové brzdění je detekováno a odezvou je velmi rychlá aktivace brzd. Hydraulická pumpa jednotky ESP® poté okamžitě vyvine jejich maximální tlak. S odpovídajícím nastavením softwaru může být tento takzvaný hydraulický brzdný asistent (HBA) rovněž individuálně adaptován na aktuální povahu jízdy, tj. stává se inteligentním. Práh spuštění brzdové asistence se může i snížit, pokud jsou data z radaru vyhodnocena ACC systémem jako jízdní situace s potenciálním nebezpečím. „Vozidla s ESP® proto nabízejí dvojí bezpečnost," říká Werner Struth, president kontroly systémů karoserie. „Systém ESP® podporuje řidiče ve všech kritických situacích a zároveň významně snižuje nebezpečí pro chodce."
Pro vozidla bez systému ESP® nabízí firma Bosch mechanické řešení integrované v posilovači brzd. Pokud rychlost sešlápnutí pedálu přesáhne určitou hodnotu, okamžitě se otevře ventil v zařízení EVA (Emergency Valve Assist) a umožní tak vniknutí vzduchu do komory posilovače brzd, čímž dojde k posílení brzdy až do chvíle spuštění systému ABS. Pokud řidič sundá nohu z pedálu, posílení přestane účinkovat.