Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Společnost IVG představila zástupcům českých médií přímo v akci nový VW Touareg. Ten se ukázal nejen jako vůz vhodný pro reprezentaci a jízdu v silničním provozu, ale předvedl i své schopnosti v terénu. Pro první generaci modelu Touareg se rozhodlo přibližně 500 000 majitelů.
Až o 25 procent hospodárnější motory
Druhá generace Touaregu je moderní interpretací koncepce vozu SUV, jehož pohon obstarávají motory se spotřebou sníženou až o 25 procent. Novinka je navíc vybavena rozmanitou škálou inovativních asistenčních a bezpečnostních systémů.
Touareg Hybrid umožňuje elektrickou jízdu rychlostí až 50 km/h
Touareg bude jako první vůz kategorie SUV od německého výrobce nabízen také v hybridní verzi (V6 TSI a elektromotor). V režimu souběžné činnosti spalovacího motoru V6 TSI a elektromotoru dosahuje hybridní systém maximálního výkonu 279 kW (380 k) a točivého momentu 580 N.m. Zároveň Touareg Hybrid stanovuje s hodnotou spotřeby paliva jen 8,2 l/100 km nová měřítka mezi plně terénními SUV se zážehovým motorem. Do 50 km/h může vůz jet s čistě elektrickým pohonem bez jakýchkoli emisí. Jako všechny modely Touareg je i hybridní verze schopna tahat přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny. Také konvenčně poháněné modely Touareg se mohou pochlubit výrazně nižšími hodnotami spotřeby a emisí. Všechny motory splňují emisní normu Euro 5 a jsou vybaveny novým systémem řízení chladicí soustavy, který umožňuje rychlejší zahřátí motoru po studeném startu, což se projevuje nižší úrovní spotřeby a emisí zejména při jízdách na krátké vzdálenosti.
Optimalizovaný motor V6 FSI se spotřebou nižší o 2,5 l/100 km
Příkladem je motor 3.6 V6 FSI s přímým vstřikováním benzinu, výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 360 N.m, jehož kombinovaná spotřeba 9,9 l/100 km je o 2,5 litru nižší než u předchůdce. Tato hodnota odpovídá emisím CO2 236 g/km, což je o 60 g/km méně než dosud.
Optimalizovaný motor V6 TDI pokořil hranici 7,5 l/100 km
Nejhospodárnějším motorem pro Touareg je V6 TDI, zdokonalená verze úspěšného turbodieselu vyladěná v evropské verzi na výkon 176 kW (240 k) a vybavená paketem BlueMotion Technology. Třílitrový šestiválec s maximálním točivým momentem 550 N.m spotřebuje pouhých 7,4 l/100 km (emise CO2 195 g/km), což je o 1,9 litru méně, než vyžadoval stejně výkonný motor předchůdce. Emise CO2 klesly o 49 g/km.
Nový motor V8 TDI nahradil jednotku V10 TDI
Nejnovějším turbodieselem je V8 TDI o výkonu 250 kW (340 k). Vzhledem k výkonu a úctyhodnému maximu točivého momentu 800 N.m dosahuje průměrná spotřeba paliva extrémně příznivé hodnoty 9,1 l/100 km (emise CO2 239 g/km) - to je o 2,8 l/100 km méně než u dosavadního motoru V10 TDI.
První SUV na světě s osmistupňovou samočinnou převodovkou
Všechny varianty Touaregu jsou sériově vybaveny nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou, která je první svého druhu v segmentu SUV. Sedmý a osmý převodový stupeň jsou přitom koncipovány jako úsporné rychloběhy. Osmý stupeň snižuje otáčky motoru v porovnání s šestým stupněm o 34 %. Tím klesá spotřeba paliva a množství emisí.
Nižší hmotnost a lepší aerodynamika
Volkswagen systematicky usiluje o trvale udržitelný rozvoj, což již prokázal s globálně úspěšnou menší modelovou řadou Tiguan. Stejný princip se stal základem vývoje také u nového Touaregu. Prvním krokem byl vývoj mnohem úspornějších motorů, druhým krokem se stalo snížení hmotnosti tohoto SUV o 208 kilogramů v základním provedení. Karoserie se přesto může pochlubit o 5 % vyšší torzní tuhostí, jejíž absolutní hodnota staví Touareg na vrchol své třídy. Třetím krokem bylo výrazné snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu z cx = 0,38 na cx = 0,35. Toho bylo dosaženo nejen optimalizací tvarového řešení, ale i nižší výškou v porovnání s předchozím modelem. V kombinaci s novou přídí založenou na nové DNA designu značky Volkswagen se tak podařilo zmenšit čelní plochu vozu.
Dvě verze pohonu všech kol
S ohledem na snižování spotřeby paliva byl modifikován také sériově dodávaný pohon všech kol. V základní verzi (4MOTION) je nová generace vozů Touareg vybavena pohonem všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (stoupavost 31°). Podobně jako modely Tiguan Track & Field má i Touareg k dispozici navíc terénní program volitelný prostřednictvím dvoupolohového otočného ovladače, který přizpůsobuje systémy ABS, EDS a ASR jízdě v terénních podmínkách, aktivuje asistenta pro sjíždění svahů a přizpůsobuje charakteristiku řazení samočinné převodovky. Pro modely poháněné motorem V6 TDI lze na přání objednat paket „Terrain Tech", který má místo mezinápravového diferenciálu Torsen rozdělovací převodovku včetně redukční převodovky uzpůsobenou pro překonávání opravdu náročného terénu. Součástí paketu jsou dále až stoprocentní uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu (systém 4XMOTION se stoupavostí 45°). Tato verze má podobně jako u první generace Touaregu pětipolohový otočný spínač, jehož prostřednictvím může řidič přizpůsobit vůz příslušným provozním podmínkám.
Více prostoru pro všechny
Nový Touareg je nejen lehčí, úspornější a dynamičtější, ale i všestrannější. Designéři se zaměřili na zlepšení praktické využitelnosti interiéru, navrhli pohodlnější sedadla a díky rozvoru 2 893 mm, který byl prodloužen o 38 mm, mohli zvětšit také prostor pro cestující na zadních sedadlech, jejichž polohu lze nově měnit v podélném směru v rozsahu 160 mm včetně možnosti seřízení sklonu opěradel. Na přání jsou zadní sedadla sklopná elektricky pouhým stisknutím tlačítka. Tímto způsobem vznikne zavazadlový prostor o objemu až 1 642 litrů. Už základní verze je sériově vybavena rádiem s přehrávačem CD a informačním systémem, jehož intuitivní ovládání usnadňuje dotykový displej s úhlopříčkou 6,5 palce. Ve špičkovém provedení se uplatňuje rádio s navigačním systémem vybaveným pevným diskem o kapacitě 60 GB a trojrozměrným zobrazováním budov.
Jeden z nejinovativnějších a nejbezpečnějších automobilů
Parkovací brzdu řidič nyní ovládá tlačítkem. Šestiválcové motory jsou vybaveny systémem Start-Stop, který automaticky vypíná motor po zastavení vozidla a okamžitě jej opět spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Touaregy poháněné šestiválcovými motory získávají zpět cennou kinetickou energii při brzdění a zpomalování a ukládají ji do akumulátorů pro pozdější využití. Pod kapotou dosloužila klasická měrka motorového oleje, jehož stav je v novém Touaregu zobrazován elektronicky na přístrojové desce. Na přání může otvírání a zavírání zadního výklopného víka probíhat samočinně na povel tlačítka. Největší panoramatické střešní okno v segmentu SUV přinese posádce světlo do duše i v pošmourném počasí.
Touareg přináší novinky také v oblasti asistenčních systémů. Nový kamerový systém Area View rozpoznává prostřednictvím čtyř kamer okolí Touaregu a zvyšuje tím bezpečnost jízdy. Posádku navíc chrání až devět airbagů. Systém Lane Assist bdí nad tím, aby se vůz neodchýlil od správného kurzu, zatímco Side Assist varuje při změně jízdního pruhu před vozidly přijíždějícími zezadu. Adaptivní tempomat ACC a systém Front Assist brzdí v případě potřeby až do úplného zastavení. Rovněž zcela nový proaktivní systém ochrany cestujících vzájemně propojuje jednotlivé asistenční systémy a zajišťuje, aby v případě nehody došlo s předstihem nejen k přitažení bezpečnostních pásů, ale také k uzavření bočních oken a panoramatického střešního okna v závislosti na hodnotě příčného zrychlení.
Absolutní světovou novinkou jsou navíc bi-xenonové světlomety s asistenční funkcí Dynamic Light Assist. Tento kamerový systém s trvale zapnutými dálkovými světlomety „vidí" provoz před vozem a podle toho automaticky přizpůsobuje tvar světelného kužele individuálně pro každý světlomet zvlášť prostřednictvím natáčecího modulu, aby nedocházelo k oslňování ostatních řidičů. Funkce Dynamic Light Assist má podobně velký přínos pro zvyšování bezpečnosti a komfortu, jako ve své době technika xenonových světlometů. Nový Touareg je díky tomu souhrnem svých vlastností nejen jedním z ekologicky nejšetrnějších SUV na světě, ale bezesporu také jedním z nejbezpečnějších automobilů všech dob.