MotorInfo

Volkswagen up! - první fakta

21.8.2011 13:52
Volkswagen up! - první fakta

Nový Volkswagen up! je čtyřmístný kompaktní specialista do města.

Volkswagen vyvinul nový malý vůz s názvem up! jako specialistu do města, který nabízí maximum prostoru na minimálním půdorysu (3,54 x 1,64 m). Díky tomu je up! ideální volbou pro jízdu ve velkých i menších městech. Up! Přichází s kompletně novou konstrukcí a zcela novým designem. Na český trh bude uveden na jaře 2012. Vzhledem k rozmanitým potřebám zákazníků a jejich různým finančním možnostem budou nabízeny 3 verze: take up! jako základní model, move up! se orientuje na komfort a vrcholnou verzí je high up!.

Nová generace motorů

Zážehový motor se spotřebou 4,2 l/100 km. Současně s modelem up! přichází nová generace tříválcových zážehových motorů ve dvou výkonových stupních 44 kW/60 k a 55 kW/75 k. Kombinovaná spotřeba paliva verze BlueMotion Technology (včetně systému Stop/Start) poháněné motorem 1,0 litru o výkonu 44 kW/60 k je 4,2 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pod hranicí 100 g/km. Později bude následovat motor na stlačený zemní plyn (CNG) se stejnou základní konstrukcí a výkonem 50 kW/68 k. Jeho kombinovaná spotřeba paliva 3,2 kg/100 km (zemní plyn) odpovídá emisím CO2 ve výši 86 g/km. Up! s pohonem na zemní plyn se může ve verzi BlueMotion Technology pochlubit hodnotou emisí CO2 dokonce jen 79 g/km. V roce 2013 nabídku doplní také up! poháněný  elektřinou.

 

Volkswagen_up_1.jpg

 

První malý vůz s funkcí „City Emergency Braking“

Automaticky zastaví. Významnou novinku z hlediska bezpečnosti představuje na přání dodávaná funkce „City Emergency Braking“. Systém se automaticky aktivuje při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h a za pomoci laserového senzoru sleduje prostor před vozidlem, aby včas detekoval hrozící kolizi. V závislosti na rychlosti jízdy a charakteru příslušné situace dokáže funkce nouzového brzdění v městském provozu (City Emergency Braking) snížit intenzitu nárazu automatickými brzdovými zásahy, které mohou nehodě za určitých okolností dokonce i zabránit. Up! je dosud jediným vozem ve svém segmentu, který bude nabízen s funkcí nouzového brzdění v městském provozu.

 

Volkswagen_up_2.jpg

Rozměry a design pro světová velkoměsta

Dlouhý rozvor. S již zmíněnou délkou 3,54 metru a šířkou 1,64 metru je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška malého Volkswagenu je 1,48 metru. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a velmi dlouhým rozvorem (2,42 metru). Uvedené uspořádání karoserie plně využívá disponibilní obestavěný prostor. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: „Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie, který neztrácí ze zřetele využití vnitřního prostoru. Je to působivý malý vůz s extrémně krátkými převisy, dlouhým rozvorem náprav a širokým rozchodem kol vpředu a vzadu.“

Nekompromisní využití obestavěného prostoru

Využití obestavěného prostoru v tomto vozu je mimořádně dobré díky rozvoru, který je jedním z nejdelších v tomto segmentu, a uložení motoru daleko vpředu. Přestože řidič, spolujezdec vpředu a dva cestující vzadu nastupují do malého vozu, uvnitř na ně v žádném případě nečekají stísněné poměry. Například zavazadlový prostor, jehož objem 251 litrů je výrazně větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen dokonce až na 951 litrů.

 

Volkswagen_up_6.jpg

 

Zábavný design interiéru

Interiér zářící barvami. Interiér modelu up! je velmi přehledný a prakticky uspořádaný. Nový Volkswagen navíc nabízí celou řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu, která povznese segment malých vozů na novou úroveň. Velmi luxusní dojem budí postranní prodloužení přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu. V závislosti na výbavové linii může být v interiéru použit dekorační lak nebo barva karoserie.

maps + more – osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device)

Mobilní informace. Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). V cenově atraktivním modelu up! bude toto ekonomicky výhodné řešení představovat praktický a uživatelsky přívětivý nástroj pro využívání navigačního systému či telefonu a zároveň i neocenitelný zdroj cenných informací a zábavy. Systém maps + more vznikl jako koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může například ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování. Speciálně vyvinuté aplikace pro up! umožní uživatelům dále rozšiřovat schopnosti systému maps + more k uspokojení jejich vlastních specifických potřeb.

 

_______________________________________________________________________

Poznámka:

Výbava a technické údaje platí pro modely nabízené v Německu a v ostatních zemích se mohou lišit. Veškeré údaje o spotřebě paliva a provozních vlastnostech jsou předběžné hodnoty platné k červenci 2011.