Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Již osm desítek let uplynulo od chvíle, kdy v roce 1927 vyjel z výrobní linky ve švédském Gothenburgu první vůz značky Volvo. Skupina Volvo se od té doby značně rozrostla a Volvo Trucks je dnes třetím největším výrobcem těžkých nákladních vozů na světě.
Nabídka nákladních vozidel Volvo začíná někde u řady FL, které výrobce charakterizuje jako malý nákladní vůz s velkou kapacitou. Rychlé dodávky těsně před ranní dopravní špičkou v rušném životě městských ulic - tady se cítí FL nejlépe. Jeho určení je pro rozvoz po městě a okolí, pro svoz odpadu a pro další městské služby. Hmotnostní kategorie je v rozmezí 12 až 18 tun a k pohonu jsou určeny motory s objemem 7,2 l a výkony 240 nebo 280 koní. Řada Volvo FE nabízí šest různých doporučených konfigurací, které výrobce připravil a které usnadní pro zákazníka specifikaci nového vozu. Jedná se o aplikace do 18 tun, kde najdete podvozek k dostavbě, podvozek se sklápěčkou a vůz pro svoz odpadu. V aplikacích do 26 tun pak je připraven podvozek k dostavbě, podvozek se sklápěčkou 6x2 a podvozek 6x4se sklápěčkou. Cisternová přeprava, svoz odpadu, stavebnictví nebo cesta napříč světadílem - k tomu všemu je určena řada FM. Robustním, ale lehkým šasi je tento vůz trvanlivý a spolehlivý. Díky výběru a různým kombinacím pohonných ústrojí se Volvo FM flexibilně přizpůsobí všem požadavkům. Řada FM nabízí rozvory od 3 do 6,7 m, čtyři pohodlné kabiny a motory s výkony od 300 do 440 koní. Volvo FH je zaměřeno na výkon při dálkové přepravě. Se svými vynikajícími jízdními vlastnostmi je nákladním vozem, který se s každým úkolem vypořádá rychle, efektivně a hospodárně. Vůz může být poháněn řadovým vznětovým šestiválcem s objemem 12,8 litru s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu. Vlajkovou lodí značky Volvo mezi nákladními vozidly je FH16. Nákladní vůz pro dálkovou přepravu vyniká velkým výkonem, komfortem, bezpečností, ovladatelností a výdrží. Motor D16E/D16C s objemem 16,1 litru a výkony od 540 do 660 koní nabízí extrémní hodnoty točivého momentu a dělá z FH16 mistra v sektoru těžké přepravy.
Společnost Volvo prezentuje jako jedno ze svých hlavních současných témat ochranu životního prostředí a snižování spotřeby paliva. Ve Volvo Trucks na toto téma vypracovali koncept „Fuelwatch" (Šetřete palivem), který nejen řidiče, ale i majitele či provozovatele vozidel učí, jak snižovat náklady na pohonné hmoty a současně i více chránit životní prostředí a šetřit ho. Volvo Trucks patří ke špičce výrobců, kteří zvyšování úrovně ochrany životního prostředí věnují v celé své historii výraznou pozornost. Mimo jiné o tom svědčí i to, že nejen teoreticky byly v této společnosti rozpracovány otázky alternativních paliv a hybridních pohonů, ale v současné době již prototypy vozidel s verzemi pohonů na alternativní paliva jezdí při zkouškách v provozu. U Volva například vyvinuli hybridní pohon pro těžké nákladní vozy, který kombinuje vznětový motor s elektrickým. Nákladní vůz může zrychlovat s použitím samotného elektromotoru, což znamená opět nižší spotřebu paliva, nižší emise a nižší hluk. Jeho cílem je dosažení úspory paliva až o 30 %. Hybridní koncepce pohonu Volvo spojuje nejlepší vlastnosti vznětového motoru a elektromotoru v jedno integrované řešení. Elektromotor se využívá při rozjezdu a zrychlování do rychlosti asi 20 km/h. Za vyšších rychlostí nastupuje pohon vznětovým motorem, který současně zajišťuje dobíjení akumulátorů pro elektromotor. Při brzdění se pohybová energie vozidla využívá k rekuperaci (dobíjení) akumulátorů. Pohon elektromotorem je využíván u vozidla při popojíždění ve zpomalené dopravě a při nakládce a vykládce zboží. Specifické provozní podmínky hybridního automobilu charakterizuje opakované zastavování a rozjíždění a takovéto vozidlo je proto ideální pro místní zásobování a komunální služby, například pro svoz odpadů. Protože pokud je automobil v klidu, není v provozu vznětový, neprodukuje také žádné výfukové plyny. Navíc, elektrický pohon je oproti pohonu vznětovým motorem znatelně tišší, což je další výhodou při provozu v obytných oblastech. S ohleduplností k životnímu prostředí souvisí i problematika snižování spotřeby pohonných hmot, paliv. I toto téma patří ve Volvo Trucks k základním. Důkazem jsou třeba pravidelně inovované řady motorů splňující nejen stále náročnější emisní normy (dnes již nejen Euro 4, ale i Euro 5), ale i požadavky na snižování spotřeby paliva. Koncept „Fuelwatch" se však netýká pouze vozidel nových, nově zakoupených. I u vozidel, která jsou již delší či kratší dobu v provozu, lze třeba upravením softwaru zvýšit hospodárnost provozu, snížit spotřebu paliva.