MotorInfo

Volvo V40 Cross Country zná svou cenu

14.11.2012 09:29
Volvo V40 Cross Country zná svou cenu

Nejnovější švédský crossover prémiového segmentu C ‒ Volvo V40 Cross Country ‒ dorazí na český trh již během prosince. Oproti hatchbacku V40 si zájemci připlatí jen o 32 000 Kč více.

Volvo V40 Cross Country startuje na ceně 622 000 Kč za vůz vybavený vznětovým motorem D2 o objemu 1,6 litru s výkonem 84 kW.

V40 Cross Country si zachovává stylovost modelu V40, ale přidává k ní trochu drsnosti. V úpravě V40 Cross Country jede řidič o 40 mm výše než ve standardní V40. Dojem zdatnosti umocňují kola včetně až devatenáctipalcových ráfků, příď s tmavým, kontrastním nárazníkem, voštinová mřížka chladiče a svislá DRL světla, tvarované kontrastními prahy, kontrastní zadní nárazník s integrovaným krytem motoru apod.

V40 Cross Country s pohonem všech kol, který je k dispozici u benzinového turbomotoru T5, slibuje ještě větší schopnosti na všech cestách a za jakéhokoli počasí. Pětiválcový motor T5 2,5 litru disponuje výkonem 254 k a točivým momentem 400 N.m včetně 40 N.m krátkodobého zvýšení (overboostu) během akcelerace. Je spojen s automatickou převodovkou a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,1 sekundy. Spotřeba paliva je 7,8 l / 100 km (v kombinovaném cyklu dle normy EU). Motor T5 je na některých trzích k dispozici také ve verzi se zdvihovým objemem 2,0 litru, výkonem 213 k a s točivým momentem 300 N.m. V nabídce je také T4, motor GTDi s objemem 1,6 litru s výkonem 180 k a maximálním točivým momentem 270 N.m včetně 30 N.m krátkodobého zvýšení. Spotřeba paliva je zde 5,5 l / 100 km, což odpovídá emisím CO2 129 g/km. Na vybraných trzích bude  k dostání rovněž dvoulitrový pětiválcový motor T4 s výkonem 180 k a točivým momentem 300 N.m. Verze T5 je vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou, zatímco motor T4 je spojen s šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou. Převodovka Powershift v zásadě funguje jako dvě paralelní manuální převodovky se samostatnými spojkami, které zajišťují rychlé řazení a přispívají k úspoře paliva.

Pětiválcový turbodiesel D4 s objemem 2,0 litru disponuje výkonem 177 k a točivým momentem 400 N.m v širokém rozmezí otáček. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,3 sekundy s automatickou převodovkou a 8,6 sekundy s převodovkou manuální. Spotřeba paliva a emise CO2 jsou 4,4 l/100 km (117 g/km) s manuální převodovkou a 5,2 l/100 km (137 g/km) s převodovkou automatickou (v kombinovaném cyklu dle norem EU). Dále může být vůz vybaven dvoulitrovým motorem D3 o výkonu 150 k, který disponuje točivým momentem 350 N.m. Oba turbodiesely jsou nabízeny buď se šestistupňovou automatickou převodovkou, nebo se šestistupňovou manuální převodovkou. Volvo V40 s motorem D2 dosahuje hodnoty emisí CO2 99 g/km. To odpovídá spotřebě paliva 3,8 l/100 km. Dieselový motor 1,6 l má výkon 115 k a točivý moment 285 N.m včetně krátkodobého zvýšení o 15 N.m. Motor D2 je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a je vybaven funkcí start/stop.

Aby byla dobrodružství v různých nadmořských výškách pro řidiče příjemnější, Volvo V40 Cross Country je ve verzi T5 s pohonem všech kol vybaveno také systémem pro řízené sjíždění svahů (HDC), který automaticky řídí rychlost vozidla při jízdě ze strmého svahu. V40 Cross Country má také praktickou asistenční funkci pro usnadnění rozjezdu do kopce.

Společnost Volvo Car Corporation předpokládá roční prodej 17 tisíc kusů nového Volva V40 Cross Country. Asi 50 procent z celkového objemu půjde evropským zákazníkům, přibližně 30 procent na čínský trh. Vůz se bude vyrábět v závodě společnosti Volvo Car Corporation v belgickém Gentu.