MotorInfo

Volvo V70 a S80 v nabídce se čtyřválcovými benzínovými a dieselovými motory

8.12.2007 12:35

Oba modely budou koncem tohoto roku k dispozici se čtyřválcovými motory - buď s dvoulitrovým atmosférickým benzínovým motorem o výkonu 145 k, nebo s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 136 k.

Stále více zákazníků klade důraz na spotřebu paliva a na nízké emise CO2. Je pro nás velmi důležité, abychom jim nabídli více možností a zařadili naše konkurenceschopné čtyřválcové motory také do nabídky pro modely V70 a S80. Dvoulitrový motor nabízí velmi atraktivní kombinaci spotřeby paliva a potěšení z jízdy," říká Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro značku, prodej a produktovou strategii ve společnosti Volvo Cars.

Dvoulitrový benzínový motor disponuje výkonem 145 k (107 kW) a točivým momentem 185 N.m. Jedná se o atmosférický čtyřválcový agregát - moderní, lehký hliníkový motor se čtyřventilovou technologií a s moderním systémem vstřikování paliva. Motor nabízí stejně účinné technologie spalování a čištění výfukových plynů jako ostatní motory Volvo, přitom se ale vyznačuje nízkou spotřebou paliva a jsou u něj minimalizovány emise škodlivin.

Spotřeba paliva v modelu V70 je 8,3 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) a 8,1 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80.

Diesel se systémem vstřikování common-rail druhé generace

Motor 2.0D je čtyřválcový turbodiesel s výkonem 136 k (100 kW) a s točivým momentem 320 N.m. Tento motor se vyznačuje rychlou odezvou a citlivostí na sešlápnutí plynového pedálu, čímž řidiči poskytuje dobrou kontrolu nad vozidlem a vysokou úroveň potěšení z jízdy. Motor je vybaven druhou generací technologie vstřikování common-rail - stejné, jaká je použita u větších dieselových motorů Volvo. Hlava válců je vyrobena z hliníku.

Spotřeba paliva v modelu V70 je 6,0 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) a 5,9 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80.

Motor je standardně vybaven částicovým filtrem.  Filtr významně redukuje množství nespálených částic (sazí) ve výfukových plynech a snižuje tak negativní dopad provozu motoru na životní prostředí. Systém je čištěn (regenerován) automaticky tak, že obsah filtru v pravidelných intervalech vyhořívá.