Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Volkswagen podruhé v řadě vyhrál legendární Rallye Dakar na jihoamerickém kontinentu.
Posádky modrých speciálů Race Touareg poháněných vznětovými motory TDI obsadily všechna tři místa na stupních vítězů. Čtvrtý Race Touareg skončil v celkovém hodnocení na sedmé pozici. Včetně vítězství z roku 1980 má německá automobilka na svém kontě již tři triumfy z nejnáročnějšího podniku ve světě motoristického sportu.
Španělská posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz přitom zvítězila po dvou týdnech zdolávání nejobtížnějších překážek s náskokem pouhé 2 minuty 12 sekund před svými týmovými kolegy Nasserem Al-Attiyahem a Timo Gottschalkem (Katar/Německo) po strhujícím finále v závěrečném sprintu o délce 202 kilometrů. Na třetí pozici za nimi dojela do cíle dvojice Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/JAR) a loňští vítězové Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (JAR/Německo) dokončili letošní ročník legendární rallye na sedmém místě.
„Jsem neuvěřitelně pyšný na náš tým. Je fantastické, čeho jezdci, spolujezdci a celý tým každý den na Rallye Dakar dosáhli. Obsazením všech tří míst na stupních vítězů překonal Volkswagen Motorsport dokonce i své velmi vysoké cíle," prohlásil Francisco Javier Garcia Sanz, člen představenstva koncernu Volkswagen, v cíli poslední etapy.
Kris Nissen, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, vysvětluje: „Před třemi týdny sem přijel náš vysoce motivovaný tým s cílem úspěšně obhájit loňský dakarský titul. Obsazením prvních tří míst pak dosáhl Volkswagen historického úspěchu. Jednak nás v Jižní Americe dosud nikdo neporazil, a také jsme jediným výrobcem, který vyhrál nejnáročnější rallye na světě se vznětovým motorem. Naši jezdci bojovali o vítězství po celou dobu závodu jen mezi sebou - někdy tvrdě, ale vždy čestně. Přesně tak si představujeme motoristický sport. Gratuluji všem našim továrním posádkám, z nichž každá se mohla stát vítězem."
Wolfsburgská značka zůstává jedinou automobilkou, která vyhrála Rallye Dakar v kategorii osobních vozů se vznětovým motorem, a to nejen v letošním, ale i v loňském ročníku slavné rallye. Kromě účinnosti systému přímého vstřikování nafty používaného koncernem Volkswagen byla klíčem k úspěchu v Rallye Dakar 2010 rovněž spolehlivost Race Touaregů. Navzdory extrémním podmínkám se Race Touareg s výkonem 300 koní osvědčil nejen jako nejrobustnější, ale i jako nejrychlejší vozidlo. Tyto závodní stroje s pohonem všech kol získaly sedm ze 14 možných etapových vítězství a po jedenáct dní byly ve vedení dakarské rallye.
A jaké měl pocity v cíli celkový vítěz letošní Rallye Dakar, Carlos Sainz? „Splnil jsem si sen vyhrát Dakar. Spadla ze mě obrovská tíha, neboť boj o vítězství byl extrémně tvrdý a vyčerpávající jak po tělesné, tak i po duševní stránce. Jsem neuvěřitelně šťastný, že jsem dosáhl tohoto cíle, neboť dakarské vítězství mi už několikrát uniklo o vlásek. Všechno fungovalo dokonale. Můj spolujezdec Lucas Cruz odvedl vynikající práci, Race Touareg šlapal jako hodinky a celý náš tým pracoval neúnavně na vítězství. Jsem jim za to vděčný."