MotorInfo

VW potřetí za sebou vítězem Rallye Dakar

17.1.2011 20:03
VW potřetí za sebou vítězem Rallye Dakar

Po 9 600 kilometrech, 13 etapách a extrémním nasazení zvítězil Volkswagen potřetí za sebou v nejnáročnější motoristické soutěži na světě.

Vedle vítězné posádky Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk se na stupně vítězů postavily v Buenos Aires i dvojice Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz a Carlos Sainz/Lucas Cruz, které rovněž reprezentovaly  barvy značky VW.

Nový Race Touareg 3 obsadil v celkové klasifikaci klasické pouštní rallye na území Argentiny a Chile před miliony nadšených diváků první tři místa. Díky tomu zůstává Volkswagen jediným výrobcem, který vyhrál legendární soutěž v kategorii osobních vozů se vznětovým motorem. Volkswagen získal v 33. ročníku pouštního maratonu třetí „dakarské" vítězství v řadě díky posádce, kterou tvořili Nasser Al-Attiyah z Kataru a Timo Gottschalk z Německa. Suverénní a mimořádně spolehlivá technika nejvyšší úrovně z dílen wolfsburské automobilky přispěla k tomu, že v letošním roce obsadily stupně vítězů tři posádky, které byly vítězné v letech 2009 až 2011. Z toho je zřejmé, jak vyrovnaný a silný tým jezdců dominoval na Dakaru 2011 od první etapy. Volkswagen získal pro své barvy 12 ze 13 možných etapových vítězství. Carlos Sainz vytvořil etapovým vítězstvím na cestě do Buenos Aires svůj osobní rekord - nikdo z aktivních jezdců v kategorii osobních vozů nemá na svém kontě víc než 24 Sainzových etapových úspěchů. V čele rallye s extrémně náročnými měřenými etapami se od začátku držely jen posádky Volkswagenu.Mezi výzvy patřily klikaté šotolinové cesty, měkký a hluboký písek v neúprosné poušti Atacama, pasáže vedoucí labyrintem říčních kaňonů náročné na navigaci, vymletá říční koryta a neobyčejné brody. Vynikající týmový výkon značky Volkswagen uzavřeli Mark Miller a Ralph Pitchford na šestém místě. Všechny čtyři vozy Race Touareg 3 dokončily rallye s vynikajícím výsledkem a potvrdily tak svou extrémní spolehlivost. Volkswagen již čtyři roky neodstoupil v dálkové soutěži kvůli technické poruše.

Tři pilíře historického úspěchu

Spolehlivá technika, perfektní týmová práce, silný tým jezdců - to jsou tři pilíře úspěchu, s nimiž Volkswagen kraloval na Rallye Dakar 2011. Technologie TDI, která je v milionech sériově vyráběných osobních vozů Volkswagen symbolem hospodárnosti a spolehlivosti, přinesla revoluci do soutěžních maratonů. Průkopnickou roli sehrává díky svému vysokému výkonu a kompaktní konstrukci také na „dakarské" rallye. Čtveřice vozů Race Touareg 3 o výkonu 310 koňských sil ujela celkovou vzdálenost 9 600 kilometrů s precizností hodinového strojku. Sehraný tým mechaniků je přitom dokázal vždy dokonale připravit na nástrahy následujícího soutěžního dne, zatímco Kris Nissen, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, vymýšlel nejlepší taktiku. Kromě obětavého nasazení servisního týmu v centru dění byla pro „dakarský" úspěch nezbytně nutná také pečlivá předchozí příprava, na které se podíleli specialisté ve Wolfsburgu a Hannoveru. S vynikajícím technickým základem, který nebyl od konce roku 2008 poražen, získaly posádky Sainz/Cruz sedm, Al-Attiyah/Gottschalk čtyři a de Villiers/von Zitzewitz jedno etapové vítězství.

Tři nové vozy Race Touareg ihned na stupních vítězů

Třetí generace vozů Race Touareg s motorem 2.5 TDI a pohonem všech kol zvládla svou „dakarskou" premiéru hned od začátku úspěšně. Technická koncepce s řadovým pětiválcovým agregátem přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který se v porovnání s přímou konkurencí vyznačuje kompaktními rozměry a nižší celkovou hmotností, se potřetí za sebou ukázala být nejlepší zbraní pro zdolávání cest typických pro mistrovství světa v rallye i pro úspěšné zvládnutí extrémních přejezdů písečných dun. Motor TDI ve vozech Race Touareg 3 patří k nejvýkonnějším a zároveň nejhospodárnějším vznětovým motorům v motoristickém sportu. Během etap v neuvěřitelně horkém počasí, kdy se teplota vzduchu vyšplhala až k 60 °C, se vyplatil nový koncept chlazení. Díky zlepšenému vedení vzduchu a optimalizovanému chladiči odolával Race Touareg 3 extrémním podmínkám, které panovaly především v rozžhavené poušti Atacama v Chile a v pověstných dunách hornaté oblasti Sierras Pampeanas v okolí města Fiambalá v Argentině.