Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Prodej autobusů na našem trhu v posledních letech minimálně stagnuje, spíše však má stále se snižující tendenci. Výrobci autobusů se ale v současnosti připravují na období růstu trhu, které zákonitě přijde. Na mezinárodním veletrhu AUTOTEC & AUTOSALON 2010, který se v Brně koná v termínu od 5. do 10.
Společnost Iveco Czech Republic, a. s., v Brně v české a slovenské premiéře představí třínápravový Magelys HDH, který je označován za vlajkovou loď Irisbusu v oblasti zájezdové dopravy. Dálkový autokar v délce 13,8 m nabízí cestujícím díky proskleným postranním a středovým střešním panelům až o 65 procent více světla a viditelnosti než v běžných turistických autobusech. Magelys HDH je pozvánkou do světa luxusní zájezdové dopravy. Zajímavé novinky avizuje také polská společnost SOLARIS Bus & Coach S.A. V české premiéře vystaví 100% nízkopodlažní městský autobus Solaris Urbino 12 Hybrid s diesel-elektrickým motorem. Jde o paralelní hybridní systém americké společnosti Eaton Corp, který se osvědčil v mnoha aplikacích od Severní Ameriky po Nový Zéland, upravený speciálně pro autobusy od délky 12 metrů a s parametry pro městskou dopravu. Elektrický pohon využívá lithium-iontové baterie a dobíjí energii během brzdění. Řidiči pomáhá inteligentní kontrolní systém, který pro každou situaci vybere ideální mix pohonů z obou motorů tak, aby úspora paliva a redukce emisí byly co nejvyšší. Druhou novinkou polské firmy je Solaris InterUrbino 12, standardní dvanáctimetrový vysokopodlažní autobus pro meziměstskou dopravu. Jedná se o první autobus Solaris navržený speciálně pro moderní regionální přepravu. Pojme až 53 pasažérů, kteří si vychutnají velká panoramatická okna i plně klimatizovaný prostor. InterUrbino 12 se nabízí ve čtyřech verzích pro různé způsoby využití a jejich kombinace. Také SOR Libchavy, spol. s r. o., chystá na AUTOTEC 2010 několik novinek. Tou nejzajímavější bude čistý nízkopodlažní elektrobus v délce 10,5 m, dále se představí celonízkopodlažní trolejbus a kloubový celonízkopodlažní autobus s hybridním diesel-elektrickým pohonem. Zároveň se návštěvníci seznámí s rozšířenou řadou dvounápravových autobusů CN. K již vyráběným autobusům v délkách 9,5 m, 10,5 m a 12 m nově přibyly nejkratší a nejdelší modely CN 8,5 a CN 13,5. V kategorii malokapacitních autobusů jistě zaujme nabídka společnosti TURANCAR CZ s. r. o., která na českém trhu zastupuje značku ISUZU. Tyto japonsko-turecké autobusy a autokary si za deset let výroby získaly řadu příznivců a prodávají se již v osmnácti evropských zemích. Pilotní model Turquoise s délkou do 8 m zaujal mj. vlastní konstrukcí šasí, vysokou základní vybaveností, nízkými provozními náklady a výbornou manévrovatelností, kterou řidiči ocení hlavně v městských centrech. Na veletrhu AUTOTEC 2010 se ISUZU Turquoise představí v přepracované podobě (s novým designem, větším zavazadlovým prostorem, inovovanou elektroinstalací atd.) v zájezdovém provedení pro 26 až 30 cestujících plus řidiče a stewarda. Novinkou je malokapacitní ISUZU Novo, což je vlastně menší a cenově výrazně dostupnější varianta modelu Turquoise. Tento autobus klame tělem a při délce 7 metrů uveze až 27 pasažérů, přitom v provedení Novo Ultra skýtá maximální možnou výbavu naprosto totožnou s novým Turquoisem. Výborně se hodí pro přepravu menších skupin cestujících v počtu 20 až 27 osob a využijí ho jak cestovní kanceláře, tak stavební firmy, školy a školky aj. Největším překvapením expozice bude zcela nově koncipovaný Citimark, první 9 metrů dlouhý autobus od ISUZU a první s motorem vzadu. V Brně bude vystaven v příměstské verzi s obsaditelností až 72 cestujících včetně stojících s možností naložení vozíku pro tělesně postižené. V nabídce je také městský Citimark s nižším počtem sedadel a výsuvnou manipulační plochou pro snadné najetí invalidního vozíku. Všechny modely autobusů ISUZU pro rok 2010 jsou osazeny japonskými motory Euro 5 EEV s filtrem pevných částic.
Irisbus chce v Brně potvrdit své postavení vůdčího inovativního výrobce autobusů a autokarů, které mají velmi vysokou užitnou hodnotu a zároveň jsou velmi šetrné k životnímu prostředí. V expozici této značky bude mít českou premiéru také nový městský plně nízkopodlažní autobus CITELIS v délce 10,5 m a provedení na CNG pohon. Tento nejkratší CITELIS vznikl v roce 2009 jako další varianta známých autobusů CITELIS 12M a 18M. Stejně jako obě delší verze, také CITELIS 10,5M nabízí plně bezbariérový přístup. Zákazníci si mohou vybrat mezi dvoudveřovou a třídveřovou variantou a velkou výhodou je, že všechny dveře mají šířku 1 200 mm. Autobus s celkovou kapacitou 90 cestujících může mít podle provedení 19 až 28 sedadel. Všechny verze autobusů CITELIS se nabízejí s motory IVECO Cursor 8, které splňují emisní normy Euro 5 nebo EVV, a mohou být dieselové nebo na CNG pohon.