Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Golf R přichází na český trh jako vlajková loď modelové řady Golf. Již v sériové výbavě je vůz vybaven bi-xenonovými světlomety, denními světlomety LED a zadními svítilnami LED.
V porovnání s předchozí generací klesla spotřeba paliva o 21 % na 8,4 l/100 km. Nový Golf R přitom dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s (obě hodnoty platí pro model s DSG). Golf R je na českém trhu k dispozici na individuální objednávku za 978 900 Kč v provedení s manuální převodovkou a za 1 032 800 Kč s převodovkou DSG. Nový Golf R kráčí ve šlépějích legendárního modelu Golf R32. Místo šesti válců se zdvihovým objemem 3,2 litru ovšem vystačí s dvoulitrovým čtyřválcem TSI, který díky kombinaci přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování benzínu nabízí ještě působivější výkonovou charakteristiku doprovázenou enormním poklesem spotřeby paliva. Akusticky optimalizované výfukové potrubí se dvěma centrálně umístěnými chromovanými koncovkami disponuje přitom mnohem širším zvukovým spektrem než u Golfu GTI. Čtyřválec 2.0 TSI váží jen 152 kg a se zdvihovým objemem 1 984 cm3 dosahuje úctyhodného měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Tomu odpovídá suverénní reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu v celém rozsahu využitelných otáček. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám patřičně vyztuženy a zesíleny. Např. výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch až na 1,2 baru. Přesvědčivý průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 N.m už při otáčkách 2 500 1/min a na této úrovni zůstává až do 5 000 1/min. Golf R přenáší výkon motoru TSI na vozovku prostřednictvím nejnovější generace pohonu všech kol 4Motion. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) je poprvé vytvářen elektrickým čerpadlem. Ideální hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku. Sportovní podvozek vychází z prvotřídní konstrukce současné generace Golfu. Vpředu jsou tedy osvědčené vzpěry McPherson s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči, vzadu přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem víceprvková náprava. Světlá výška je však o 25 mm nižší a tlumiče, pružiny a stabilizátory mají kompletně nové naladění, což platí i pro na přání dodávanou adaptivní regulaci podvozku DCC se třemi režimy tlumení. Vyšší úrovni jízdní dynamiky byla přizpůsobena také brzdová soustava. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 345 mm, vzadu 310 mm. Řidič si může přepnout stabilizační systém ESP do nového sportovního režimu s výše posunutým prahem pro aktivaci stabilizačních zásahů. Sportovnější charakteristikou se vyznačuje rovněž elektromechanický posilovač řízení (v kombinaci s DCC se jeho charakteristika mění též podle zvoleného režimu Normal, Sport nebo Comfort). Kontakt s vozovkou udržují nově navržená osmnáctipalcová kola „Talladega" z lehkých slitin obutá do pneumatik rozměru 225/40. Na přání je k dispozici stejný typ kol s průměrem ráfku 19 palců a pneumatikami 235/35. Nový Golf R se od ostatních modelů této řady odlišuje výrazně upraveným exteriérem a interiérem. Individualizace exteriéru zahrnuje kromě již zmíněných nových kol také černě lakované brzdové třmeny s logem R a nové nárazníky. V předním nárazníku jsou tři velké vstupy vzduchu. Nad nimi tvoří dvě leskle černé lamely masku chladiče, která nese na pravé straně nově tvarované chromované logo R. Z profilu lze novinku rozpoznat podle rozšířených prahů v barvě karoserie a leskle černých krytů vnějších zpětných zrcátek. Do zadního nárazníku je integrován difuzor a koncovky výfuku. Záď je nahoře zakončena větším střešním spoilerem, ozdobena logem R a zvýrazněna nově vyvinutými koncovými svítilnami s tmavými krycími skly a diodami LED. Oddělení Volkswagen Individual, které pro Golf R navrhlo celou řadu prvotřídních úprav, posunulo velmi kvalitní interiér šesté generace Golfu na ještě vyšší úroveň. K usednutí do vozu lákají nová vyhřívaná sportovní sedadla s vynikající ergonomií a novým logem R vyšitým do opěrek hlavy. Na přání se pro řidiče a spolujezdce dodávají skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy inspirovaná motoristickým sportem. Tříramenný multifunkční volant má ergonomicky tvarovaný věnec, dole zploštělý a obšitý kůží, která je v horní a spodní části perforovaná. Vzrušující kontrast materiálů na volantu vytváří černý klavírní lak na ramenech volantu a chromované logo R vsazené do svislého ramene. Stejně jako sportovní volant padne skvěle do ruky i nově tvarovaná řadicí páka. Individuální vzhled nadále podtrhují textilní koberečky, hliníkové lišty bočních prahů s logem R a přístroje s modrými ručičkami. Stupnice rychloměru sahá až do 300 km/h (nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h). Harmonický celek pak završují sportovní pedály z ušlechtilé oceli doplněné specifickými ozdobnými prvky ve výplních dveří a na přístrojové desce se vzorem „Silver Lane". Golf R je sériově vybaven automatickou klimatizací „Climatronic" a rádiem RCD 310 (4 x 20 W) s přehrávačem CD/MP3 a dvojitým tunerem.