MotorInfo

Young Creative Chevrolet zná své české vítěze

10.6.2010 22:12
Young Creative Chevrolet zná své české vítěze

V letošním ročníku prestižní umělecké soutěže "Young Creative Chevrolet" měli studenti za úkol kreativně ztvárnit podobu modelu Chevrolet Spark.

Tento moderní automobil v sobě snoubí praktičnost moderních technologií spolu s osobitým designem, který zcela jistě osloví především mladou generaci. I proto byl vybrán, aby inspiroval nadějné umělecké talenty k netradičnímu pojetí. V ČR se znovu soutěžilo v kategorii Fotografie a nově i v kategorii Vizuální umění. 

O vítězích českého kola soutěže studentů - umělců "Young Creative Chevrolet" rozhodovala odborná porota, ve které se sešli zástupkyně Asociace profesionálních fotografů ČR, profesionální fotografové, ředitel významné reklamní agentury, šéfredaktoři motoristického časopisu i odborného fotografického časopisu a samozřejmě i zástupce českého zastoupení značky Chevrolet. A jak hlasování poroty dopadlo?

Fotografie

V kategorii Fotografie v národním kole získal první místo třiadvacetiletý Petr Bača z Fakulty umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (ateliér aplikované a reklamní fotografie). Druhé místo obsadila se svou fotografií trojice studentek Soukromé vyšší odborné školy umění a reklamy, s.r.o. v Praze ve složení Jana Bauerová, Eliška Fischerová a Aneta Trajerová a třetí skončila práce Martina Nováka, Tomáše Lumpeho, Dity Havránkové a Martina Kroužka, studentů Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (ateliér fotografie).

Vizuální umění

Kategorii Vizuální umění, která byla letos vyhlášena v rámci českého národního kola poprvé, opanoval se svým návrhem Pavel Kučera, šestadvacetiletý student Akademie výtvarných umění v Praze.

Vítězové obou kategorií se mohou těšit z výhry 1 200 eur, studenti na druhém a třetím místě si pak mezi sebe rozdělí částku 500, respektive 300 eur.

Evropské kolo

Vítězné práce všech oceněných studentů v národním kole se v červnu utkají o celkové vítězství na evropské úrovni. Jejich práce bude posuzovat mezinárodní porota, která vybere absolutní vítěze všech disciplín (fotografie, video, hudba, vizuální umění, oděvní tvorba). Letos poprvé se může do hlasování o nejlepší umělecká díla zapojit i veřejnost a to na webové stránce http://www.youngcreativechevrolet.eu/works/vote. Každý hlas se počítá!

Kromě finanční podpory, kterou získají autoři všech oceněných projektů z národního kola, dostanou vítězové evropského finále možnost zúčastnit se stáží a studijních pobytů u špičkových profesionálů. Evropský vítěz z oboru Fotografie se tak bude moci např. zúčastnit focení nového modelu Chevrolet a nejúspěšnější návrh z kategorie Vizuálního umění bude aplikován na závodní vůz Chevrolet v rámci Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC).

Zájem i konkurence rok od roku stoupají

V roce 2007, kdy Chevrolet soutěž mladých umělců "Young Creative Chevrolet" odstartoval, se projektu zúčastnilo 8 zemí. Vloni to již bylo 19 zemí a do letošního ročníku se přihlásili studenti 20 evropských zemí: Belgie, Bulharska, České republiky, Estonska, Francie, Chorvatska, Itálie, Kypru, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Německa, Nizozemska, Portugalska, Rakouska, Rumunska, Slovinska Srbska, Švýcarska a Velké Británie.