Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Vozidla Renault Trucks nabízejí různá řešení splňující specifické požadavky různých záchranných sborů.
Jméno tohoto francouzského výrobce průmyslových vozidel je již po dlouhá léta spojeno s činností hasičských záchranných sborů. Díky náskoku, který společnost Renault Trucks dosáhla v oblasti snižování spotřeby paliva, nabízí i řada záchranných vozidel sadu řešení Optifuel. Tato řešení v sobě snoubí paletu různých technologických nástrojů a nástrojů zaměřených na lidský faktor určených k výraznému a trvalému snížení spotřeby paliva, které je pro záchranné sbory – vyjma situací zásahových výjezdů – stále důležitějším faktorem.
Renault Trucks a hasičské sbory, společná cesta
Spolupráce společnosti Renault Trucks s Francouzskou federací hasičského vybavení (FFMI) má své počátky již v roce 1988. Díky živému dialogu s karosáři z oboru je výrobce přítomen ve všech etapách příprav francouzských a evropských norem. Může tak s nimi sdílet své zkušenosti a naslouchat jejich požadavkům.
Společnost Renault Trucks vytvořila speciální divizi záchranných vozidel s karosářským servisem (Karoserie záchranných vozidel - CIV). Díky tomu je schopna pružně reagovat na odlišné požadavky karosářů, jakož i na požadavky oblastních oddělení záchranných sborů (SDIS).
Čísla jasně dokládají, že společnost Renault Trucks je u hasičů ve Francii nejžádanějším výrobcem. Nejedná se o náhodu. Díky dobré spolupráci je výsledkem kompletní řada vozidel odpovídajících požadavkům hasičů a specifickým potřebám jejich profese. Renault Trucks zastává ve Francii vedoucí pozici na trhu záchranných vozidel (segment hasičských a záchranných vozidel). Několik čísel: v roce 2010 bylo ve Francii registrováno 695 hasičských vozidel, z toho 473 dodala společnost Renault Trucks, která tak pokrývá 72,8 % tamního trhu. Od roku 2005 se podíl výrobce na trhu neustále zvyšuje. V předcházejícím roce činil podíl na trhu 68 % se 468 dodanými vozidly, v roce 2007 dosáhl se 490 dodanými vozidly hodnoty 65 %. V roce 2006 se s 692 vozidly registrovanými ve Francii zvýšil podíl výrobce na trhu na 65,5 %. V roce 2005 pokryl výrobce s 511 vozidly 64 % trhu.
Vozidla adaptovaná pro plnění všech úkolů záchranných sborů
Hasiči plní různé úkoly. V roce 2009 tvořily 65 % zásahů výjezdy pro záchranu osob, 8 % požáry, 7 % dopravní nehody, 4 % ochrana majetku a zboží, 3 % asistence osobám a 1 % technologická rizika. 12 % zásahů záchranných sborů je vedeno jako jiné operace. Společnost Renault Trucks tak vyvinula nástroje adaptované pro plnění těchto specifických úkolů stejně efektivně v městském i venkovském prostředí, v průmyslové zóně či v náročném terénu.
Řada vozidel Renault má následující vlastnosti :
Řada záchranných vozidel společnosti Renault Trucks je tvořena vozidly 4x2 a 4x4. Skládá se z těchto modelů :
Master a Maxity městská pohotovostní zásahová vozidla (VPI), městská vozidla pro záchranu osob (VSAV) a městská zásahová a záchranná vozidla pro likvidaci silničních a železničních nehod (VSR).
Midlum lehké hasičské vozidlo (FPTL)
Midlum hasičské vozidlo (FPT)
Midlum 4x4 SP Venkovské hasičské vozidlo pro zásahy mimo zpevněné komunikace (off-road) (CCR)
Midlum 4x4 SP Terénní hasičské vozidlo pro boj s lesními požáry (CCF)
Midlum silniční záchranné vozidlo (VSR)
Kerax hasičské vozidlo vyšší kategorie pro boj s lesními požáry (CCFS)
Kerax a Premium Lander velkokapacitní požární vůz - cisterna
Kerax a Premium Lander vozy s požární plošinou
Midlum s žebříkem
Premium Distribution s výsuvným kloubovým ramenem (BEA)
Řada Renault MidlumRenault Midlum jsou rychlá záchranná vozidla od 180 do 300 koní, ve verzi 4X2 nebo 4X4. Renault Midlum je v současnosti mezi záchrannými sbory velmi oblíben. Výrobce však nadále usiluje o zlepšování vlastností vozidla, tak aby vždy dokonale vyhovoval potřebám jeho uživatelů. S tímto cílem byla vyvinuta nová kabina, přinášející lepší ergonomii a přístupnost a tím větší komfort.
Renault Midlum SP FPTL (lehké hasičské vozidlo)
Renault Midlum 220 koní, o celkové hmotnosti 10 t v sobě snoubí kompaktnost, manévrovatelnost a výkon. Čtyřdveřová šestimístná kabina je navržena s cílem usnadnit nástup posádek a nakládání a vykládání materiálu. Vozidlo je používáno při běžných protipožárních a jednoduchých záchranných operacích.
Renault Midlum SP FPT 4X2
Renault Midlum FPT o výkonu 270 a 300 koní je nabízen s celkovou hmotností vozidla 15 t, která umožňuje využití vozidel FPT (hasičské vozidlo) a FPT-SR (hasičské vozidlo pro likvidaci silničních nehod). Renault Midlum o výkonu 270 a 300 koní 4X2, hasičské vozidlo (FPT), je opatřeno čtyřdveřovou osmimístnou kabinou umožňující přepravu hasičů s nasazeným dýchacími přístroji.
Midlum FPT s prodlouženou kabinouModel Renault Midlum FPT s prodlouženou kabinou (+18 cm). Stejně jako u všech ostatních vozidel Renault byl i u modelu Midlum při přechodu na emisní normu Euro V navýšen výkon.
O 18 cm delší kabina
Díky odstranění zadního prostoru pro dýchací přístroje došlo ke zvětšení hloubky kabiny o 18 cm, díky čemuž se požárníci těší vyššímu komfortu a snadnější manipulaci s vybavením. Dále byl pod zadní lavici umístěn vysokokapacitní aluminiový box. Prodloužená kabina však přináší i lepší přístupnost. Díky úpravě rámu dveří (širší dveře s rovným prahem souběžným s podlahou) bylo usnadněno nastupování do vozidla. Tím je zajištěna vyšší bezpečnost při nástupu do vozidla a při výstupu z něj, bez nutnosti komplikovaných pohybů a úkonů. Vylepšeno bylo i provedení sedadel. Šířka sedadla v prostoru ramen byla zvětšena a přináší vyšší komfort, zejména v situacích, kdy jsou ve voze převáženi požárníci s plnou výbavou. Zadní lavice byla dále posunuta vzad, díky čemuž byl zvětšen prostor pro nohy v úrovni kolen. Každý centimetr prostoru navíc se počítá, zvláště pokud musí posádka vyrazit co nejrychleji a když je třeba použít pracovní výstroj. Je třeba poznamenat, že použitím této kabiny nedochází k žádným změnám v celkových rozměrech vozidla.
Automatická převodovka OptitronicDalší výhodou v porovnání s manuálně ovládanou převodovkou je automatické ovládání spojky, které prodlužuje její životnost a chrání před přehřátím..
Převodovka Optitronic na vozidlech Midlum o výkonu 220, 270 a 300 koní je model 6AS 1000.
Společnost Renault Trucks nabízí všechny pomocné hnací hřídele (PMT), adaptované dle požadavků karosářů a určené pro pohánění hydraulických pump.
Nabídka řady Renault Midlum SP FPT je kompletní s variantou vybavenou automatickou převodovkou (BVA) Allison se specifickým pohonem (PMT) pro hasičskou pumpu.
Tato soustava BVA/PMT vyvinutá zvláště pro využití při záchranných operacích, je opatřena zařízením pro automatické podřazení, vytvářejícím efekt motorové brzdy, dosud nevídaný u automatických převodovek. BVA může být výběrově vybavena integrovanou hydraulickou zpomalovací brzdou, ovládanou prostřednictvím brzdového pedálu.
Tato řada vozidel dokonale odpovídá požadavkům a potřebám protipožárních a záchranných operací jak v městském, tak ve venkovském prostředí.
Ochrana osob nebyla opomenuta: kabina je zesílena vnitřním bezpečnostním obloukem, k dispozici jsou tříbodové bezpečnostní pásy u čtyř sedadel, jakož i ochrana životně důležitých orgánů proti ohni.
Příprava pro elektrická zařízeníVedle prvků specifických pro každou řadu 4X2 a 4X4 a pro každé použití jsou záchranná vozidla Renault Midlum od společnosti Renault Trucks sériově dodávány s nejširší výbavou na trhu :
Renault Master, Maxity a také Renault Premium Distribution či Lander a Renault Kerax plně vyhovují potřebám záchranných a hasičských sborů. Vozidla Renault Master a Renault Maxity jsou určena pro rychlé silniční výjezdy záchranářů. Renault Midlum, Premium Distribution a Premium Lander mohou být vybaveni výsuvnými žebříky, hydraulickými rameny, cisternami, zdvižnými rameny či speciálním vybavením pro boj s ohněm v městském či venkovském prostředí a v případě průmyslových havárií. Renault Kerax, pravé terénní vozidlo, může být vybaveno všemi typy protipožární výbavy či vybavením pro boj s lesními požáry.
Řešení Optifuel: Optifuel Technology & Optifuel Programme
Optifuel Technology spojuje nejlepší technologii společnosti Renault Trucks v oblasti úspory paliva, jako je například: SCR (Selective catalytic reduction), automatické převodovky Optidriver+ a Optitronic, automatické vypínání motoru, motory Euro V DXi 7, 11 a 13, příslušenství určené ke snížení spotřeby paliva, jako jsou snadno manuálně nastavitelné postranní deflektory nebo střešní deflektory.
Optifuel Programme. Tento obsáhlý balíček umožňuje využít všech nástrojů a know-how pro dosažení okamžitých a trvalých úspor ve spotřebě paliva. Jeho součástí je výcvik hospodárné jízdy (Optifuel Training), vybavení pro měření (Optifuel Infomax) a exkluzivní přístup k internetovým stránkám ( Club Optifuel Programme). Optifuel Programme je v současnosti tou nejrentabilnější službou na trhu zaměřenou na trvalé snížení spotřeby paliva. Optifuel Programme byl vyvinut pro řadu vozidel pro dálkovou přepravu, stavební řadu a distribuční řadu. Je vhodný pro firmy všech velikostí a všechny druhy činnosti. Společnost Renault Trucks nabízí tento program na evropské úrovni. Do současnosti se v Evropě pro Optifuel Programme rozhodlo 300 různě velkých firem, zaměstnávajících 14 000 řidičů a využívajících jeho výhod: snížení spotřeby paliva až o 15 % u všech firemních vozidel.
Renault Trucks a hasičské sbory, mezinárodní spolupráceAlžírská pobočka společnosti Renault Trucks se při zadávání nabídek do výběrových řízení spolhla na francouzské karosáře. Úřad civilní ochrany, který spravuje potřeby celé země, s důvěrou využívá zkušeností výrobce a jeho partnerů – karosářů v oblasti výroby záchranných vozidel s cílem vyhovět stále rostoucím nárokům. V Alžírsku je používáno zhruba 800 vozidel Renault Trucks, zvláště model Midlum. V letech 2007/2008, byla realizována dodávka 280 vozidel. V 2009 započala nová dodávka o objemu téměř 500 vozidel. (180 CCF, 170 CCI, 96 FPT, 30 VSR a 17 vozidel s výsuvnými žebříky).
V Chile je flotila vozidel Junta Nacional de Bomberos de Chile (JNBC), národní hasičské organizace sjednocující 35 000 požárníků, složena výhradně z vozidel značky Renault Trucks. Celkem je v provozu 1 500 vozidel. Od roku 1960 se francouzský výrobce a jeho partner Camiva starají o naplňování požadavků těchto jihoamerických států. „Jsme spokojeni s vysokou spolehlivostí vozidel, která jsou vždy k dispozici tam, kde je třeba zachraňovat životy, v různých a často nebezpečných situacích. Kamiony jsou perfektně uzpůsobené našim potřebám a nárokům našich operací. Hasiči si cení komfortu dvojité zesílené kabiny, vyvinuté zvláště pro požární vozidla a opatřené ochranným obloukem, zesílenými bočními skly a ochranou životně důležitých orgánů proti ohni“, vysvětluje Alvaro Arroyo, kapitán hasičské jednotky č. 14 The British & Commonwealth Fire and Rescue Company.
Mezi chilskými požárníky jsou nejžádanější dvě vozidla: Midlum CCI 240.15 4x2 a 4x4. V letech 2007-2008, bylo dodáno 118 vozidel. V roce 2009 se flotila JNBC rozrostla o 110 nových vozidel (modely Midlum 220.10 4x2 a 280.18 4x2).