Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na mezinárodním veletrhu užitkových vozů IAA 2008 v německém Hanoveru se poprvé představil světové veřejnosti zcela nový Ford Fiesta Van. Vůz je založen na nové generaci osobního vozu Fiesta. Byl navržen tak, aby dokázal vyhovět soukromým i pracovním potřebám zákazníků, jimž bude na většině evropských trhů k k dispozici již začátkem roku 2009.
Praktická a kompaktní
Díky svému kompaktnímu půdorysu, prakticky řešenému nákladovému prostoru a nízkým provozním nákladům je Fiesta Van ideální volbou pro expresní rozvážkové služby, drobné živnostníky nebo třeba umělce. Všestrannost užitkových vozidel se zde snoubí se vzhledem a pohodlím osobního vozu. Nový model sdílí řadu klíčových vlastností s osobní verzí nové Fiesty. Robustní, nicméně velmi lehká třídveřová karoserie představuje vynikající základ pro automobil s výbornými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní bezpečnosti a spolehlivosti, příznivou spotřebou paliva a odpovídající nosností. „Kinetický design" dává nové Fiestě Van obzvláště stylový vzhled. Druhý pár bočních oken byl nahrazen panely v barvě karoserie a zadní sedadla standardní třídveřové Fiesty musela uvolnit místo prakticky tvarovanému ložnému prostoru s plochou podlahou. Objem nákladového prostoru bude přes 1 000 litrů, maximální využitelná délka ložné plochy je až 1 292 mm, šířka 1 278 mm (1 004 mm mezi podběhy) a výška 936 mm.
Nízké provozní náklady
Zájemci o novou Fiestu Van budou moci vybírat z vyvážené palety hospodárných pohonných jednotek. Zážehové agregáty reprezentuje šestnáctiventilový motor Duratec 1,25 l (60 kW/82 k), vznětové jednotky jsou zastoupeny turbodieselem Duratorq 1,4 l TDCi (50 kW/68 k) a vrcholným Duratorq 1,6 l TDCi (66 kW/90 k), který je standardně vybaven filtrem pevných částic. Cílové hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů se shodují s parametry standardní třídveřové Fiesty. Při kombinované spotřebě 4,2 l/100 km a emisích CO2 110 g/km představují oba vznětové agregáty cenově dostupnou cestu k ekologicky šetrnému užitkovému automobilu.
Bezpečná a obratná
Dobře vyladěný podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl optimalizován tak, aby zajistil konzistentní a předvídatelné chování vozu bez ohledu na jeho aktuální zatížení. Nové řízení s elektrickým posilovačem (EPAS) přispívá k nižší spotřebě paliva, protože se obejde bez tradičního hydraulického čerpadla, poháněného od klikové hřídele motoru. Fiesta Van je standardně vybavena řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je například protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD). Na přání lze dodat rovněž elektronický stabilizační systém (ESP) s brzdovým asistentem (EBA). Seznam technologií pasivní bezpečnosti obsahuje kromě jiného standardně montované čelní airbagy, na přání dodávané boční airbagy a dokonce i kolenní airbag řidiče - ten se v daném segmentu objevuje vůbec poprvé. Stejně jako osobní Fiesta je i užitkový model vybaven bezvíčkovým hrdlem nádrže Ford Easyfuel, které zabraňuje načerpání nesprávného paliva. Tento systém uvítají zejména firmy, které provozují flotily vozů se zážehovými i vznětovými motory a jejichž řidiči často střídají různá auta. Díky rozsáhlé nabídce příslušenství a výbavy na přání dostane každý zákazník možnost přizpůsobit Fiestu Van svým konkrétním potřebám. Na výběr bude několik různých audio systémů, rozhraní Bluetooth® pro bezdrátové připojení mobilního telefonu nebo integrovaný držák přenosné navigace. Dále bude možné objednat několik úrovní zabezpečení včetně dálkově ovládaného dvojitého centrálního zamykání nebo alarmu s ochranou vnitřního prostoru.
Stylová dodávka
Přepravní kapacita a všestrannost nejsou jediné přednosti zcela nové Fiesty Van. Protože je odvozena od osobní Fiesty, stala se prvním užitkovým modelem Fordu navrženým podle zásad „kinetického designu".
„Užitkový automobil není pouze nástroj pro rychlou a levnou přepravu zboží - slouží také jako vizitka provozovatele," vysvětluje Steve Adams, nový ředitel společnosti Ford of Europe pro sektor užitkových vozidel. „Nová Fiesta Van přiváží zboží ve velkém stylu. Svým moderním designem naprosto vyčnívá z řady, ale nikoli na úkor praktických hledisek," dodává.
Podrobné technické údaje vozu Ford Fiesta Van budou zveřejněny před jeho uvedením na trh začátkem roku 2009.