Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Pro klasické sportovní vozy typu Ford Mustang dodává MANN+HUMMEL zvukové vedení, které přenáší do interiéru vozidla takový zvuk, jaký se od motoru této výkonnostní třídy očekává.
Spalovací motory ztratily mnoho na svém původním charakteristickém zvuku. Důvodem je jednak nasazení maloobjemových přeplňovaných motorů, které díky elektronickému zapalování splňují velmi přísné předpisy o povolených emisích, jednak neustálé vylepšování akustické izolace interiéru, která snižuje hladinu hluku přenášeného z motoru do kabiny vozu.
Akustická zpětná vazba v interiéru
Požadavku slyšet lépe zvuk motoru v kabině vozu vyhověli zvukoví návrháři společnosti MANN+HUMMEL použitím dvou různých akustických modulů: zvukového vedení a vokalizační trubice (symposeru). Obě součásti přenášejí částečně zvuk sání do interiéru, a řidiči tak díky zprostředkovanému zvuku poskytují akustickou zpětnou vazbu na stav zátěže motoru. Zvukové vedení pro model Ford Mustang GT s benzínovým motorem 4,6 litrů a osmi válci přenáší zvukové pulzace vzduchu v sacím systému do ozvučnice, ve které vibruje napnutá membrána. Na jedné straně membrány je osazen přenosový kabel, který zvuk vede přes rezonanční zaústění do interiéru. MANN+HUMMEL vyrábí toto zvukové vedení pro vozy Mustang od ledna 2009 v závodě v Portage (USA).
Zvuková charakteristika (sound-branding) podporuje identifikaci značky
Zatímco zvukové vedení je používáno u motorů bez přeplňování, nalézá vokalizační trubice (symposer) uplatnění v motorech přeplňovaných. Malá krabička symposeru za přístrojovou deskou přenáší motorem produkovanou pulzaci sání přes akustický měnič do interiéru a tak dodává i subjektivně nenápadně znějícímu turbomotoru sytý, sportovní zvuk. Symposer od MANN+HUMMEL byl poprvé nasazen do sériové výroby v roce 2005 pro Ford Focus ST, naposledy byl použit v novém Fordu Focus RS. Zákonné předpisy pro emise stanoví v budoucnu výrobcům automobilů ještě přísnější limity. Zde nabízejí akustické přenosové systémy dobrou možnost, jak relativně jednoduchými prostředky podstatně zvýšit identifikaci značky podle zvuku. MANN+HUMMEL může v této oblasti s výhodou využít své dlouholeté zkušenosti z vývoje a výroby systémů vzduchového sání. Nové pole pro využití akustických modulů se otevírá u elektromobilů. Jejich provoz je tak tichý, že japonští ochránci spotřebitelů dokonce požadují přidání zvukové funkce, podle které by elektromobily dobře rozpoznali chodci a ostatní účastníci dopravního provozu.